تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۴۱۶۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری:
فاز اول طرح تا سال ۹۶ پایان می یابد
صبح امروز جهانگیری معاون اول رییس جمهور، حجتی وزیر جهاد کشاورزی و تنی چند از مسوولان استان خوزستان از روند اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در شهرستان رامشیر بازدید کردند
خوزنیوز: صبح امروز جهانگیری معاون اول رییس جمهور، حجتی وزیر جهاد کشاورزی و تنی چند از مسوولان استان خوزستان از روند اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در شهرستان رامشیر بازدید کردند.

علاقه بند مدیر اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای دشت های خوزستان و ایلام در حاشیه این بازدید به خبرنگار خوزنیوز گفت: دکتر جهانگیری در دهه مبارک فجر از برخی پروژه های ملی خوزستان بازدید داشته اند و یکی از این پروژه ها ، پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری احیای دشت های خوزستان و ایلام بود که به همراه وزیر جهاد کشاورزی انجام شد. با توجه به مسیر برنامه ها، ما پروژه ملی رامشیر را انتخاب کردیم تا از حضور ایشان در منطقه بهره مند باشیم.

علاقه بند ادامه داد: این بازدید در کارگاه ساحل راست رامشیر برگزار خواهد شد و بنا است که از محل اجرای پروژه ها نیز بازدید به عمل آید. این اراضی ۲۲ هزار هکتار از اراضی  پایین دست سد رامشیر را در بر می گیرد.

مدیر اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای دشت های خوزستان و ایلام گفت: بر اساس گزارش های موجود، ۱۷ هزار هکتار  از این ۲۰ هزار هکتار اجرا شده تحویل بهره برداری شده است و کشاورزی در آن فعال شده است و امیدواریم با ارایه مباحث بهره برداری و آموزش های لازم، کشاورزان از برکات این طرح بهره مند شوند.

وی درمورد تاثیر بازدید امروز معاون اول رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در روند پروژه و انجام فاز دوم طرح گفت: یکی از مسوولین پیگیر در انجام فاز دوم مهندس حجتی است. در مکاتبات دو سال اخیر قرار شد که برای  ۲۳۸ هزار هکتار باقیمانده آب تخصیص داده شود  اما وزارت نیرو اعلام کرده است تخصیص آب به  ۱۲۸ هزار هکتار است. این مسأله مورد قبول وزارت جهاد کشاورزی نیست و ما نیز به دنبال تامین آب برای همه اراضی باقیمانده هستیم. قول های شفاهی در این باره داده شده است اما پیگیر هستیم تا تخصیص آب را به صورت مکتوب و تصویب شده شاهد باشیم.

علاقه بند ادامه داد: در مورد تخصیص اعتبارات نیز در کارگروه جهاد کشاورزی و جهاد نصر در حال بررسی اعتبارات فاز دوم و به خصوص فاینانس های خارجی از طریق بانک زیرساخت توسعه آسیا و یا بانک جهانی هستیم. امیدواریم در صورت تحقق این منابع مالی، شاهد تامین اعتبار مورد نیاز و تخصیص آب برای فاز دوم طرح باشیم و کشاورزان نیز از نتایج آن بهره مند شوند.

علاقه بند در پایان گفت: فاز اول طرح ۳۱۲ هزار هکتار است که تا کنون عملیات ۲۳۵ هزار هکتار به پایان رسیده است و حدود ۲۰۰ هزار تحویل کشاورزان شده و زیر کشت رفته است. انتظار داریم بر اساس همین روند فاز اول طرح تا سال ۹۶ پایان یابد.
:
:
:
آخرین اخبار