تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۳۵۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اجرایی موسسه جهاد نصر کشور:
در اجرای طرح 550 هزار هکتاری زه‌آب بیشتری به اراضی خوزستان اضافه نمی‌شود
علاقه بند: موسسه جهاد نصر با انجام اقداماتی و با استفاده از آب قبلی، راندمان آب را افزایش می‌دهد که به تبع کاهش حجم آب مصرفی را به دنبال دارد
معاون اجرایی موسسه جهاد نصر کشور گفت: ما با انجام اقداماتی در طرح 550 هزار هکتاری زه‌آب جدیدی را به اراضی استان اضافه نمی‌کنیم.

حسن علاقه بند، در حاشیه بازدید سفر وزیر جهادکشاورزی از طرح 550 هزار هکتاری در آبادان و خرمشهر  اظهار کرد: قبول داریم که اکثر اراضی کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری که اکنون در حال انجام اقدامات خود در آن‌ها هستیم، دارای سیستم‌های سنتی بوده و یا اکثراً شبکه‌های آبیاری از سوی آن‌ها در سالیان گذشته توسط وزارت نیرو احداث شده است اما موسسه جهاد نصر اقداماتی را انجام می‌دهد و زه‌آب بیشتری به اراضی اضافه نمی‌کند. یعنی آب جدیدی را به این اراضی نخواهیم آورد که از مسئله زه‌آب‌ها نگرانی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: موسسه جهاد نصر با انجام اقداماتی و با استفاده از آب قبلی، راندمان آب را افزایش می‌دهد که به تبع کاهش حجم آب مصرفی را به دنبال دارد.

 علاقه بند  گفت: طرح احیای اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری بزرگترین طرح عمرانی کشور است که در  ۱۸ شهرستانِ اهواز، باوی، حمیدیه، دشت آزادگان، شوش، اندیمشک، امیدیه، هندیجان، بهبهان، رامهرمز و… در حال انجام فعالیت است.

وی افزود: از نظر شرایط اعتباری سال گذشته از باب صندوق توسعه ملی حدود ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبارات ما بوده که امسال به ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و تاکنون در خوزستان همه ی اعتبارات به استان تزریق شده است.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر کشور گفت: از طرح ۵۵۰ هزار هکتار حدود ۳۱۲ هزار هکتار آن تخصیص آب داده شده که ۲۳۸ هزار هکتار آن مشخص نیست.

وی پیشنهاد داد: با توجه به اینکه در خوزستان کشت چغندر پاییزه است و در دیگر استان ها در فصل بهار انجام می شود با کشت چغندر در خوزستان می توان در مصرف آب صرفه جویی کنیم ودر صورت انجام این امر حدود ۱۵یا۱۶ کارخانه تولید چغندر قند و به تبع آن ایجاد اشتغال در این زمینه فراهم می شود و ما در همین خصوص برنامه هایی داشته ایم و می بایست چندین هکتار به این زمینه اختصاص داده شود.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر ادامه داد: در خوزستان همیشه بخش کشاورزی مورد توجه بوده و در این زمینه ۷ بخش بهم وابسته وجود دارد که این طرح ها به هم وابسته هستند و در صورت انجام نشدن قسمتی از آن نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار