تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۳۵۵۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر جهادکشاورزی:
منابع مالی اجرای طرح 550 هزار هکتاری رهبری تامین شد
طرح 550 هزار هکتاری احیای زمین های کشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری از پروژه های کم نظیر کشور است که با پیشرفت فیزیکی قابل قبول در حال اجرا است و منابع مالی اجرا و تکمیل آن نیز تامین شده است
وزیر جهاد کشاورزی گفت:طرح 550 هزار هکتاری احیای زمین های کشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری از پروژه های کم نظیر کشور است که با پیشرفت فیزیکی قابل قبول در حال اجرا است و منابع مالی اجرا و تکمیل آن نیز تامین شده است.

محمود حجتی در خصوص طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و روند پیشرفت آن، گفت:در سال های جنگ تحمیلی بخش زیادی از زمین ها، باغات، نخیلات و منبع معاش مردم خوزستان در بخش کشاورزی از بین رفت، ولی با اجرای طرح 550 هزار هکتاری رهبری در پی احیای آن هستیم.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح550 هزار هکتاری احیای زمین های کشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری، منابعی در اختیار مجریان قرار گرفت و عملیات اجرایی آن نیز از حدود سه سال پیش آغاز شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه این طرح نسبت به سال گذشته پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشته و امید داریم تا پایان سال 96 این طرح به بهره برداری برسد.

حجتی تصریح کرد: با روندی که این طرح پیش گرفته امیدواریم طی دو ماه آینده کانال ‌هایی که در منطقه شلمچه احداث شده به همراه ایستگاه ‌های پمپاژ آب اندازی شود.

وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد:امیدواریم با احداث کانال های آب و زهکشی در آبادان و خرمشهر، آرام آرام شاهد رونق کشاورزی در این مناطق باشیم که این مهم نیز وابسته به راه اندازی ایستگاه های پمپاژ است.

حجتی همچنین در خصوص اراضی کشاورزی جزیره مینو در شهرستان خرمشهر، گفت:جزیره مینو یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را در زمان جنگ دید، گر چه طرح های خوبی ارائه شده و در کنار خدمات دولت، باید هر آنچه که لازم است برای احیای این نوع منطقه ها تخصیص داده شود.

حجتی تصریح کرد: امیدواریم با زهکشی و خدماتی که در این مناطق به مردم ارائه شده است، شهروندان و ساکنان اینجا آبی مناسب با EC قابل قبول دریافت کنند.

وی اظهار داشت: طرح 550 هزار هکتاری با همکاری وزارت نیرو و موسسه جهاد نصر در حال اجرا است و این دو نهاد توانستند این پروژه را تا به اینجا به ثمر برسانند که جا دارد از آنها تشکر کنیم.

به گزارش ایرنا محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه از روند اجرای بخشی از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شلمچه خرمشهر دیدن کرد.

عملیات اجرایی سه هزار و 100 هکتاری از زمین های کشاورزی خرمشهر در شلمچه در قالب طرح مقام معظم رهبری شامل تسطیح، زهشکی و تجهیز با اعتباری بالغ بر 480 میلیارد ریال در حال آماده سازی است.

بر اساس این گزارش روند اجرایی این طرح در شلمچه خرمشهر با 40 درصد پیشرفت کاری در حال اجرا است و تا پایان سال 1396به پایان می رسد و زمین های مذکور برای کشت تحویل کشاروزان منطقه می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار