تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۳۵۰۳۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ایذه و باغملک خبر داد:
جمع‌آوری امضا برای جلوگیری از انتقال آب "غله‌اعلا"
نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به انتقال آب از سرچشمه"غله اعلا"، از جمع‌آوری امضا از نمایندگان خوزستان برای جلوگیری از انتقال آب غله اعلا خبر داد
جمع‌آوری امضا از نمایندگان خوزستان برای جلوگیری از انتقال آب نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به انتقال آب از سرچشمه"غله اعلا"، از جمع‌آوری امضا از نمایندگان خوزستان برای جلوگیری از انتقال آب غله اعلا خبر داد.

هدایت الله خادمی با اشاره به انتقال آب «غله اعلا» به یکی از استان‌های همجوار خوزستان اظهار داشت: انتقال آب از سرچشمه‌های «غله اعلا» یک کار ضد امنیتی و همچنین غیر اقتصادی بوده و واقعا چنین موضوعی مشکلاتی را در پی دارد.

وی به عواقب اجرای چنین طرحی اشاره کرد و گفت: اگر چنین طرحی انجام بپذیرد؛ مناطق زیر دست مانند صیدون با خشکسالی روبه‌رو می‌شوند و قطعا باید این منطقه را ترک کنند هر چند که در حال حاضر این آب جوابگوی یک چهارم کشاورزی مردم این مناطق هم نیست.

نماینده مردم ایذه و باغملک افزود: بنابراین انجام چنین کاری یک «شیطنت» است و جای تاسف دارد که به فکر انجام چنین کاری هستند؛ البته به وزرای نیرو و کشور هشدار می‌دهم که جلوی انتقال آب غله اعلا را بگیرند و همچنین از مسئولان استانی انتظار می‌رود که با جدیت این موضوع را پیگیری کنند؛ چرا که اطلاعاتی به دست ما رسیده که این استان در حال انجام هرچه سریع‌تر انتقال آب است.

خادمی بیان کرد: سازمان‌های اطلاعاتی، استانداران خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد و همچنین خانم ابتکار باید سریعا این کار مهم را پیگیر شوند چرا که انجام چنین کاری جنگل‌های را نابود می‌کند.

وی با اشاره به جمع‌آوری امضا از نمایندگان خوزستان برای جلوگیری از انتقال آب غله اعلا عنوان کرد: نامه‌ای را مکتوب و تنظیم کردیم که نمایندگان خوزستان نیز آن را امضا کردند که باید جلوی انتقال آب غله اعلا گرفته شود.

نماینده مرد ایذه و باغملک در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مسئولان استانی هم پیگیر چنین موضوعی بودند؟ گفت: آقای استاندار پیگیری‌هایی کردند اما نتیجه‌ای در پی نداشت و باید هرچه سریع‌تر بساط این پروژه برداشته شود و فکر انجام چنین کاری را از سرشان بیرون کنند.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
0
واقعا برای مسئولین استان خوزستان متاسف هستیم. تا کی استان خوزستان باید این همه مظلومیت و محرومیت را تحمل کند. آلودگی صنایع نفت و گاز که منجر به تخریب طبیعت زیبای استان شده است و از طرفی انتقال آب رودخانه های کارون، کرخه و دیگر آبهای موجود در استان، این استان را فلج کرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
پس هجده نماینده چه میکنند که از مردم امضا می گیرید
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
امضا می دوم ، مو هم امضا می دوم سی رفع بیکاری مظلومیت و محرویت کاکا حسین ناراحت نباش سکته نزنی کاکا
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
18 تا نماینده داریم ، آقای جهانگیری جان تونل بهشت آباد و کوهرنگ 3 رو هم بودجه اش داد ،جالبه برای اب اعلا رگشون در میاد ولی برای کارون هیچی نمیگن ، سهمتون رو گرفتید از کارون ؟
رسائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
با سلام وعرض خسته نباشی
آب رود علا از بدو خلقت زمین وساکنان آن در همین بستر جاری بوده است و به کاربردن آب غله که همان قلعه است نادرست است زیرا در مسیری نسبتا" کوتاه از نزدیکی زمین های کشاورزی مردم شریف روستای علاء که گاهی اعلاء نیز نوشته وخوانده میشود عبور میکند .
آفرین برشما واحساس مسئولیت حضرتعالی برادر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
0
1 ، کارون مهمتره یا آب قلعه ؟ 2. مردم کهگیلویه هیچ سهمی ندارند ؟ باتوجه به دفاعیه مردم کهگیلویه اگر خونده باشید سرچشمه این آب 490کیلومتر در استان کهکیلویه است تا الانم هیچ برداشتی نکردیم الان حق داریم از آبی که درون استان خودمونه و 490 کیلومتر در استان ما جریان داره 1لیتر استفاده کنیم حقمون هست ، بدون مطالعه سخن نگوییم
:
:
:
آخرین اخبار