تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز:
پدیده گرد و غبار باعث ضربه زدن به اقتصاد و امنیت خوزستان شده است
نماینده مردم شهرستانهای اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: پدیده گردو غبار باعث ضربه زدن به اقتصاد و امنیت خوزستان شده است
نماینده مردم شهرستانهای اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: پدیده گردو غبار باعث ضربه زدن به اقتصاد و امنیت خوزستان شده است.

همایون یوسفی روز شنبه در نشستی با معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود:پدیده گرد و غبار صرفا یک مشکل زیست محیطی نیست بلکه مشکلی است که علاوه بر محیط زیست به اقتصاد و امنیت استان خوزستان لطمه وارد کرده است.

وی گفت: گرد و غبار طی سالهای اخیر باعث فرار سرمایه های مادی و معنوی از استان شده و مهاجرت نخبگان و فرهیختگان استان را به همراه داشته است.

وی گفت: پدیده گرد و غبار در استان همچنین باعث شده تا سرمایه گذاران تمایل نداشته باشند در استان علی رغم داشتن پتانسیل های بالا سرمایه گذاری کنند و همین امر آمار بیکاری در استان را بالا برده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: پدیده گرد و غبار همچنین تخریب تاسیسات و کارخانجات و دستگاه های صنعتی و محصولات کشاورزی استان را به همراه داشته و این ضررها غیر قابل جبران است.

یوسفی تصریح کرد: این پدیده بد یمن باعث مختل شدن زندگی روزمره مردم شده و نیز باعث تعطیلی مستمر مدارس و ادارات شده که همین امر افت تحصیلی دانش آموزان این استان را به همراه خواهد داشت.

وی تشدید انواع بیمارها از جمله بیمارهای تنفسی بویژه در کودکان و سالمندان و خانم های باردار، تلاش کارکنان دستگاههای دولتی جهت انتقال به استانهای مرکزی و شمالی کشور را از دیگر اثرات سوء پدیده ریزگردها در استان ذکر کرد.

یوسفی افزود: به همین دلیل دستگاه های مسئول از جمله سازمان محیط زیست کشور باید جهت کنترل این پدیده برنامه ریزی کنند در غیر این صورت اثرات مخرب آن متوجه کل کشور خواهد شد.

عضو شورای عالی پزشکی کشور افزود: در حال حاضر کانونهای داخلی گرد و غبار معلوم شده است و می توان با مهار این کانون های داخلی حد اقل بخش داخلی آن را کنترل کرد.

یوسفی با اشاره به اینکه خواست مردم از نمایندگان خود و مسئولین کشور این است که برای نجات مردم استان و برای نجات کودکان و نوزادان خوزستان تمام تلاش خود را در جهت برطرف کردن این پدیده مخرب زیست محیطی بکار گیرندافزود: به عنوان نماینده مردم شریف اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون و از طرف تمام مردم خوزستان از مسئولان ارشد سازمان محیط زیست کشور خواستار به کار گیری تمام توان و ظرفیت این سازمان برای برطرف نمودن این مشکل بزرگ هستم.

در پایان این نشست مقرر گردید این جلسات بصورت متناوب با حضور نمایندگان مردم و کارگروه های علمی و مسئولین کشوری تشکیل شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار