تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۵۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد:
لزوم افزایش سهم شهرهای نفت‌خیز از درآمدهای نفتی
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش سهم شهرهای مناطق نفت‌خیز از درآمدهای نفتی تأکید کرد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش سهم شهرهای مناطق نفت‌خیز از درآمدهای نفتی تأکید کرد.

علی گلمرادی امروز با اشاره به نابسامان بودن وضعیت شهرهای نفت‌خیز اظهار کرد: با توجه به آسیب‌های جدی ناشی از فعالیت‌های صنعتی به پیکره مناطق صنعتی و نفت‌خیز، ضرورت دارد سهم اینگونه مناطق از درآمدهای نفتی افزایش پیدا کند.

وی با تقدیر از همکاران خود در خانه ملت ادامه داد: در کمیسیون انرژی مجلس، تمام اعضا با اتفاق نظر افزایش سهم مناطق نفت‌خیز از دو درصد به سه درصد در برنامه ششم توسعه را پیشنهاد و آن را تایید کردند.

رئیس کمیته تخصصی نیروی مجلس دهم با اشاره به حجم بالای تخریب و آلایندگی مناطق نفت‌خیز و صنعتی گفت: سزاوار نیست مردمانی که در شرایط دشوار و در راستای منافع ملی در جوار این ثروت‌های فراوان فقط تحمل کننده آلاینده‌ها و آسیب‌های ناشی از فعالیت این صنایع بوده، از بهره صنایع فعال در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی بی‌نصیب باشند.

گلمرادی خاطرنشان کرد: با وجود آلایندگی‌ها و خطرات ناشی از فعالیت صنایع در شهرهای نفت‌خیز، اما کمترین امکانات بهداشتی و درمانی، رفاهی و تفریحی در این مناطق وجود ندارد و بیشترین آسیب‌های ممکن متوجه مردم این شهرها است.

وی به پیشینه فعالیت صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: با وجود صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در منطقه، اما توسعه زیرساخت‌ها و امکانات لازم متناسب با وجود و فعالیت این صنایع نبوده و در توسعه حوزه انتخابیه از شهرهایی همچون دزفول، اندیمشک و ... عقب افتاده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت توسعه شهرهای صنعتی با بهره‌گیری از درآمد صنایع تشریح کرد: صنعت باید در بحث توجه به محیط پیرامون و در راستای انجام رسالت‌های اجتماعی خود اهتمام بیشتری داشته و برای رفع کمبودها و مشکلات و تأمین حداقل امکانات رفاهی و درمانی برای مردم منطقه محل فعالیت خود گام‌های مؤثرتری بردارند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: علی گلمرادی
:
:
:
آخرین اخبار