تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۳۱۰۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر حزب مردم سالاری شاخه استان خوزستان:
طرح‌های انتقال آب بدون نگاه عالمانه به بحرانی ملی تبدیل می‌شود
اگر نگاه عالمانه‌تری نسبت به موضوع طرح‌های انتقال آب نشود و رویه با رویکردهای قدیمی ادامه پیدا کند، زیانش را نه تنها استان خوزستان بلکه کلان کشور خواهد دید و حتی می‌تواند به یک بحران ملی تبدیل شود
دبیر حزب مردم سالاری شاخه استان خوزستان گفت: اگر نگاه عالمانه‌تری نسبت به موضوع طرح‌های انتقال آب نشود و رویه با رویکردهای قدیمی ادامه پیدا کند، زیانش را نه تنها استان خوزستان بلکه کلان کشور خواهد دید و حتی می‌تواند به یک بحران ملی تبدیل شود.

تورج فتاحی اظهار داشت: اگر تعریف حزب را نوعی نمایندگی افکار عمومی برای انتقال آن به حاکمیت و دولت بدانیم دغدغه‌های استانی جزو اولویت‌های اصلی است که باید به حاکمیت منتقل شود؛ این حاکمیت می‌تواند در سطح کلان و کشور دولت باشد و یا در سطح میانی و استانی نهاد استانداری و یا ادارات کل باشد.

وی افزود: همه آن مباحثی که امروزه در سطح اجتماع چه به لحاظ موضوعات زیست محیطی از جمله ریزگردها، آب و یا مبحث اشتغال و همچنین هر مورد دیگری که امروزه دغدغه عمومی مردم را تشکیل می‌دهد حتما دغدغه جدی حزب مردم سالاری است، البته مجموعه احزاب باید چنین وضعیتی و دغدغه ‌را داشته باشند.

دبیر حزب مردم سالاری شاخه استان خوزستان درباره موضوعات طرح‌های انتقال آب که به نوعی اقدامات سیاسی در آن دخیل است، بیان کرد: در رابطه با موضوعات مختلفی که در این حیطه بحث می شود معتقدم که بخشی از موضوعات در حالی که اصالت واقعی یعنی پایه واقعی دارند ولی بخش گزارشی که از این موضوعات در حال شکل گیری است بیشتر موضوعات هیجانی بوده و گزارش علمی و واقعی نیست.

وی با بیان اینکه استاندار در حال پیگیری چنین مسائلی بدور از هیجانات و نگرش‌های تقریبا احساسی و بلکه با نگرش‌های علمی است، گفت: نگاه‌های علمی، منطقی و قابل استناد پذیرش موضوعات در نزد مقامات عالی کشور را بسیار راحت‌تر  می‌کند.

فتاحی درباره این موضوع که نگرش‌های علمی زمان‌بر و محتاطانه بوده و استاندار خوزستان محدودیت زمانی دارد، عنوان کرد: اگر این موضوع با تراکم کاری و پیگیری‌های بیشتر انجام شود در زمان‌های کوتاه نیز می توان این موضوع را به صورت علمی و دقیق تبیین کرد و به مسئولان تفهیم کرد که این موضوع برای استان موضوعی حیاتی است و باید با جدیت بیشتری به آن نگاه کنند.

وی درباره طرح‌های انتقال آب افزود: چنانچه این طرح‌ها که به سمتی حرکت کنند که حیات زیست محیطی، کشاورزی و معیشتی استان را دچار مخاطره کنند نه تنها احزاب سیاسی که تک تک افراد استان خوزستان و فراتر از آن همه افراد در نگاه ملی باید نسبت به آن حساسیت داشته باشند که البته این حساسیت وجود دارد.

دبیر حزب مردم سالاری شاخه استان خوزستان تصریح کرد: این نگرانی‌ها و حساسیت‌ها در زمینه طرح‌های انتقال آب وجود دارد و اگر نگاه عالمانه‌تری نسبت به موضوع طرح‌های انتقال آب و موضوعات زیست محیطی نشود و رویه بخواهد با رویکردهای قدیمی ادامه پیدا کند طبعأ این ضرر و زیان را نه تنها استان خوزستان بلکه کلان کشور خواهد دید و حتی می‌تواند به یک بحران ملی تبدیل شود.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: انتقال آب ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار