تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۲۹۴۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس:
دود و مشکلات صنایع پتروشیمی برای خوزستان و رونق اقتصادی برای دیگر استان‌ها است
۲۰ سال پیش طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسط مقام معظم رهبری مطرح شد ولی به‌دلیل همین محدودیت‎‌ها درصدی جزئی از آن تحقق یافته ولی الان به‌جای رسیده‌ایم که در استان‌های دیگر برای انتقال آب از خوزستان دندان تیز کرده‌اند
نماینده مردم ماهشهر، هندیجان گفت: ۲۰ سال پیش طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسط مقام معظم رهبری مطرح شد ولی به‌دلیل همین محدودیت‎‌ها درصدی جزئی از آن تحقق یافته ولی الان به‌جای رسیده‌ایم که در استان‌های دیگر برای انتقال آب از خوزستان دندان تیز کرده‌اند.

علی گلمرادی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره کار رفاه و تعاون اجتماعی خوزستان اظهار داشت: در بحث مدیریت پتروشیمی‌ها نقدی به وزیر دارم چرا که باید اجازه دهیم سلسله مراتب مدیریتی در سازمان با هدف شکوفایی سازمان انجام شود.

وی با بیان اینکه ما بد عمل می‌کنیم افزود: مشکلات در بحث رفاه، کار و تعاون ملموس است و باید بپذیریم که وضعیت استان خوب نیست. در خوزستانی که امروزه بحث قومیت‌ها یک تهدید مطرح می‌شود اگر این نوع قومیت‌ها در هر جای دیگر دنیا بود به عنوان یک ظرفیت و فرصت به آن نگاه می‌شد.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه بیان کرد: هنر مدیریت این است که تهدید‎ها را به فرصت تبدیل کند در حالی که ما بعضا فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کنیم و ناشیانه و احساساتی، شایستگی‌ها را کنار می‌گزاریم و نیز احساساتی عمل می‌کنیم در نتیجه این وضعیت ما می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان سهم عظیمی با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) در انقلاب دارد، گفت: 20 سال پیش طرح 550 هزار هکتاری توسط مقام معظم رهبری مطرح شد ولی به دلیل همین محدودیت‎‌ها درصدی جزئی از آن تحقق یافته ولی الان به جایی رسیده‌ایم که در استان‌های دیگر برای انتقال آب از خوزستان دندان تیز کرده‌اند. اگر آب برای انتقال در استان هست پس چه چیزی اولی‌تر از اجرای منویات مقام معظم رهبری است. این مسائل را چه کسی باید جواب بدهد؟

گلمرادی با بیان اینکه این‌ها دردهایی است که در استان وجود دارد عنوان کرد: سال‌های سال بین نمایندگان اختلاف وجود داشت ولی نمایندگان دیگر استان‌ها متحد بودند؛ امروز دوره دهم محکوم به اتحاد و انسجام است چرا که به دلیل آن گسست این همه نابسامانی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از چرخه اقتصادی کشور توسط خوزستان اداره می‌شود ولی هزاران بانوی  بی‌سرپرست و یا بد سرپرست بخاطر فقر و معیشت در وضعیت بدی زندگی می‌کنند، افزود: 5 هزار سکونت‌دار غیررسمی در بندر امام خمینی وجود دارد و بیش از 60 الی 70 درصد کارگران معمول شرکت‌ها و صنایع غیر بومی هستند. دود، بدبختی و تخریب زیرساخت‌هایش برای ما است و بعد صنایع پایین دستی، صنایع پاک و کاربر که اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد می‌کند در شهرها و استان‌های دیگر است.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه بیان کرد: باید به خوزستان نگاه ملی شود، اگر به خوزستان نگاهی ملی نشود و ظرفیت‌های خوزستان را ملی نبینیم مشکلات جدیی برای کشور شکل می‌گیرد البته این کار را ما نمایندگان باید انجام دهیم و به جای اینکه به دنبال کارهای کوچک باشیم باید به دنبال سیاست‌گذاری‌ها باشیم. مسئولان اجرای نیز باید کار انقلابی انجام دهند و نمی شود با دو ساعت کار کردن و به این بهانه‌ها که هوا گرم است و یا  گردوخاک است کم کاری کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار