تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۲۸۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:
اجازه نخواهیم داد پروژه احداث پالایشگاه دزفول زیر سوال برود
فرماندار دزفول با اشاره به پیگیری‌های اخیر استاندار خوزستان، به منظور حل مشکلات پروژه پالایشگاه دزفول این پروژه را نیاز حیاتی استان دانست و گفت: اجازه نخواهیم داد افرادی بدون توجیه‌های قانونی، مسائل زیست‌محیطی و دیگر مسائل، این پروژه را زیر سوال ببرند
فرماندار دزفول با اشاره به پیگیری‌های اخیر استاندار خوزستان، به منظور حل مشکلات پروژه پالایشگاه دزفول این پروژه را نیاز حیاتی استان دانست و گفت: اجازه نخواهیم داد افرادی بدون توجیه‌های قانونی، مسائل زیست‌محیطی و دیگر مسائل، این پروژه را زیر سوال ببرند.

حبیب آصفی با اشاره به مشکلاتی که برخی افراد تاکنون در مسیر پروژه پالایشگاه شهرستان دزفول ایجاد می‌کردند، اظهار کرد: طبق پیگیری‌های اخیر استاندار، وزارت نفت قول‌هایی برای حل مشکلات این پروژه‌ داده‌اند تا ان‌شاءالله هر چه سریعتر کلنگ‌زنی پروژه پالایشگاه دزفول انجام شود.

وی تصریح کرد: برخی قبلاً برای پروژه پالایشگاه دزفول مجوزهایی اخذ کرده بودند و در طول هفت سال اخیر موفق به جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه نشده بودند و به علت اینکه مجوزهای مربوطه پروژه به نام افراد دیگری بود، فرآیند تغییر نام مجوزها به صرف زمان زیادی نیاز داشت.

فرماندار دزفول ادامه داد: بنابراین در شرایط جدید برای صوری نبودن مجوزهای مربوط به پروژه و کسب امتیازاتی توسط افرادی از این طریق، وزارت نفت تا زمانی که از داشتن منابع مالی مناسب و کافی سرمایه‌گذار اطمینان لازم را حصول نکند، مجوز جدیدی صادر نمی‌کند.

آصفی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار جدیدی برای پروژه پالایشگاه دزفول خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه این سرمایه‌گذار از منابع مالی کافی و لازم برخوردار است. اکنون فرآیند استعلام حساب‌های بانکی این سرمایه‌گذار در حال انجام است و در صورتی که به تایید بانک مرکزی برسد، وزارت نفت اقدام به صدور مجوزهای جدیدی برای آغاز عملیات پروژه خواهد کرد.

وی عنوان کرد: پروژه‌های بزرگ و ملی در تهران مورد ارزیابی زیست‌محیطی قرار خواهند گرفت. بنابراین هیچ فرد و دستگاهی بدون توجیهات قانونی نمی‌تواند با پروژه پالایشگاه دزفول مخالفت کند و هر اظهارنظر و مخالفت صوری به بهانه مسائل زیست‌محیطی یا مسائل دیگر در خصوص این پروژه از مخالفت‌های سیاسی است که کاملاً آن را محکوم می‌کنیم.

فرماندار دزفول راه‌اندازی پالایشگاه در این شهرستان را نیاز مبرم و حیاتی استان دانست و بیان کرد: باید مراحل قانونی در مسیر این پروژه، مو به مو رعایت شود. اجازه نخواهیم داد فردی با سر دادن شعارهایی، این پروژه را زیر سوال ببرد.

آصفی با اشاره به تکنولوژی و دانش فوق مدرن پروژه پالایشگاه دزفول، گفت: این پالایشگاه مانند سایر پالایشگاه‌هایی که در گذشته راه‌اندازی شدند، نیست؛ زیرا میزان آلایندگی این پالایشگاه معادل یک درصد آلودگی پالایشگاه‌های گذشته است. بنابراین باید ارزیابی زیست محیطی پروژه پالایشگاه دزفول را به افراد متخصص، یعنی سازمان حفاظت محیط زیست سپرد و نباید به افرادی در سطوح بسیار پایین اجازه قضاوت در مسائل زیست محیطی این پروژه را داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار