تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۸۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود دوباره مدعی‌العموم به پرونده آلودگی‌هوا و رودخانه کارون
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز گفت: مشکلات آلودگی هوا و آلودگی رودخانه کارون در سال جاری به صورت جدی در کارگروهی که به این منظور تشکیل شده پیگیری می شود
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز گفت: مشکلات آلودگی هوا و آلودگی رودخانه کارون در سال جاری به صورت جدی در کارگروهی که به این منظور تشکیل شده پیگیری می شود.

عباس حسینی پویا اظهار کرد: این دو موضوع را به عنوان مدعی العموم و با هدف سالم سازی و حفظ محیط زیست به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.

وی از تشکیل کارگروهی برای حل مشکل سوزاندن مزارع نیشکر خبر داد و گفت: این کارگروه برای افزایش برداشت سبز در مزارع نیشکر تشکیل شده و امیدواریم تا فصل برداشت آینده مزارع کمتری سوزانده شود.

دادستان اهواز تاکید کرد: شرکت نیشکر مطالعاتی برای افزایش سطح سبز آغاز کرده و قرار است واحدهایی که به شهر نزدیک تر هستند همچون واحد کشت و صنعت دهخدا در اولویت این طرح قرار بگیرند.

به گفته وی پیگیری مشکل کارخانه الکل سازی به عنوان عامل بوی نامطبوع در اهواز نیز در حال انجام است.

حسینی پویا افزود: در ماه های گذشته موضوع تخلیه پسماندهای عفونی درمانگاه ها و مطب ها در ساحل رودخانه کارون مطرح شده بود که این موضوع پیگیری و جلسات مستمری برگزار شد که مشکل اکنون تا حدودی حل شده است.

وی اضافه کرد: پاکسازی ساحل کارون یکی از مصوبات جلسات است.

حسینی پویا با اشاره به اهمیت جایگاه مدعی العموم در حفظ محیط زیست گفت: منابع آلودگی هوا و رودخانه کارون مورد به مورد طرح و بررسی شده و برای کاهش آن اقدام می شود البته برخی از این اقدام ها زمان بر است.

دادستان اهواز همچنین اظهار کرد: درباره دفع بهداشتی زباله در سایت پسماند اهواز نیز جلساتی برگزار شده که شهرداری اهواز تعهد کرده محل جدید و استاندارد برای دفن زباله را به زودی افتتاح کند.

بر اساس این گزارش، ستاد جرایم خاص دادگستری خوزستان از سال 1388 و برای نخستین بار به موضوع آلودگی رودخانه کارون ورود کرد.

فرهادافشارنیا دادستان وقت اهواز به عنوان مدعی العموم و آنچه او 'کوتاهی و نبود عزم جدی در اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان برای حفاظت از این سرمایه ملی' عنوان کرد وارد بحث آلودگی رودخانه کارون شد و 20 پرونده برای آلوده کنندگان تشکیل داد.

دادگستری استان خوزستان در آن زمان اعلام کرد که هیچ گونه اهمال و سستی در زمینه موضوع حفظ و صیانت از رودخانه کارون پذیرفته نیست و ههم نهادهای مسئول و شخصیت های حقوقی و حقیقی موظف هستند مسئولیت خود را در قبال جمع آوری فاضلاب ها و تصفیه آن بازخوانی و رسالت خویش را در این زمینه ایفا کنند چرا که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

به این ترتیب 17 پرونده آلوده کنندگان، منتهی به اصلاح روند کار و رفع آلودگی پس از پیگیری شدند. برای دو پرونده قرار منع تعقیب صادر و 10 پرونده نیز منتهی به محکومیت مدیران شد.

رودخانه کارون شاهرگ حیاتی خوزستان مقصد فاضلاب های صنعتی و شهری و بیمارستانی و زهاب های کشاورزی همه شهرهای بالادست است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار