تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۲۶۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز در مجلس:
گردوغبار باعث فرار سرمایه گذاران از خوزستان شده است
متاسفانه با وجود معضل مکرر گردوغبار در خوزستان شاهد فرار سرمایه ها و سرمایه گذارها از استان هستیم
نماینده مردم اهواز و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه با وجود معضل مکرر گردوغبار در خوزستان شاهد فرار سرمایه ها و سرمایه گذارها از استان هستیم.

کاظم نسب الباجی با بیان اینکه آلودگی هوا نمی گذارد سرمایه گذار خارجی در این استان سرمایه گذاری کند، اظهار کرد: خوزستان یکی از استان های مرزی به شمار می آید بنابراین با توجه به ارتباط  زمینی و دریایی که با کشورهای منطقه از جمله عراق  و حوزه خلیج فارس داریم می توانیم با یک برنامه ریزی کاربردی صادرات محصولات کشاورزی از جمله صیفی جات و گندم  را به بازارهای خلیج فارس صادر کنیم.

وی با بیان اینکه گردوخاک عاملی برای افت تولید محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: گردو غبار دارای دو منبع داخلی و خارجی است بنابراین یکی از منابع داخلی گردو غبار برگرفته از خشک شدن تالاب است.  

 نماینده مردم اهواز و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  گردوغبار در ابعاد خارجی ناشی صحراهای از عراق است، یادآور شد: راهکار رفع این معضل در اهواز باید با عواملی همچون مالچ پاشی، درختکاری، برگرداندن منابع آبی به تالاب ها و مناطقی که در گذشته دارای منابع آبی بوده است در دستور کار قرار گیرد.

الباجی اضافه کرد: متاسفانه گردوغبار در استان خوزستان مشکلات تنفسی برای شهروندان ایجاد کرده و در مجموع بسیاری از امور از جمله اقتصادی و کشاورزی را مختل کرده است و این در حالیست که حتی شاهد فرار سرمایه ها در این مناطق بوده ایم زیرا سرمایه گذران خارجی در این آلودگی تمایلی برای سرمایه گذاری ندارند.

 وی با بیان اینکه ما در استان خوزستان با رودخانه هایی که داریم می توانیم در عرصه کشاورزی بسیار کاربردی حرکت کنیم، گفت: برای توسعه صنعت کشاورزی باید هدایت آب به سمت اراضی کشاورزی هدفمند دنبال شود.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
1
با تشکر از توجه نماینده محترم شهر و استانمون میخواستم فرار نیروی متخصص وتحصیل کرده رو هم یاداوری کنم.
لطفا اقدام عملی شود.(مردم از نمایندگان این دوره بیشتر از نمایندگان پیشین توقع دارند).
بایستی با نمایندگان چهامحال و بختیاری (سرچشمه کارون) +لرستان (سرچشمه دز).ائتلاف شود.
:
:
:
آخرین اخبار