تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۲۶۵۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز: سوختگی، پروتکل درمانی مناسبی ندارد
با وجود آنکه درمان سوختگی بسیار پرهزینه است ولی متاسفانه در کشور به عنوان یک بیماری معمولی محسوب شده و پروتکل درمانی مناسبی ندارد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه سوختگی در کشور متولی خاصی ندارد، بر لزوم حمایت بیمه ها از درمان سوختگی تاکید کرد.

همایون یوسفی با بیان اینکه سوختگی در کشور معضلی جدی است که متولی خاصی ندارد، گفت: با وجود آنکه درمان سوختگی بسیار پرهزینه است ولی متاسفانه در کشور به عنوان یک بیماری معمولی محسوب شده و پروتکل درمانی مناسبی ندارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم حمایت بیمه ها از درمان سوختگی تاکید کرد و افزود: هر چند روند درمان این بیماری  طولانی است و به دلیل گران قیمت بودن داروها این بیماری هزینه های زیادی را برای بیمار و خانواده آنها به همراه دارد ولی متاسفانه بیمه ها حمایت چندانی از این بیماران نداشته و  سهم اندکی از  درمان آنها را می پردازند.

تاکید بر لزوم تحول در درمان سوختگی

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر لزوم تحول در درمان سوختگی، یادآور شد: حمایت ها از بیماران سوختگی باید به صورت ویژه دیده شود؛ البته مجلس نیز این آمادگی را دارد که در راستای حمایت از این بیماران و توسعه امکانات درمانی سوختگی اقدامات موثری انجام دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد برخی اظهارات مبنی بر اینکه به دلیل هزینه بر بودن درمان سوختگی، مراکز درمانی رغبتی به راه اندازی تخت های سوختگی ندارند، گفت: مراکز درمانی باید مسائل سلامت انسان ها را خارج از بحث های درآمدزایی ببینند و در راستای خدمات رسانی به بیماران از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
:
:
:
آخرین اخبار