تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۲۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پس از سال‌ها تعطیلی؛
شرکت صابون‌سازی خرمشهر راه‌اندازی می‌شود
پس از سال‌های زیاد تعطیلی شرکت صابون‌سازی، جلسات متعددی برای راه‌اندازی و احیا این شرکت برگزار شد
نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از سال‌های زیاد تعطیلی شرکت صابون‌سازی، جلسات متعددی برای راه‌اندازی و احیا این شرکت برگزار شد.

شرکت صنایع بهداشتی یاس خرمشهر که به نام صابون‌سازی معروف است، در سال 1342 در شهرستان احداث شد.

شرکت صنایع بهداشتی یاس از بزرگترین و پیشرفته‌ترین کارخانه‌ها در خاورمیانه به حساب می‌آمد که به تولید صابون و گیلیسرین می‌پرداخت.

این شرکت با وجود گذشته موفق و درخشان، در سال 87 متحمل ورشکستگی شد و تاثیر به‌سزایی در محیط منطقه و شرایط اشتغال گذاشت.

پس از ورشکستگی این شرکت تجمع‌های بسیاری توسط کارگران بلا‌تکلیف و زحمتکش آن در سطح شهرستان انجام شد که وادار به تدبر و تفکر مسؤولان برای حل و رفع این مشکل بزرگ شد.

مسئولان اجرایی شهرستان با تشکیل جلسات و نشست‌های متعدد به‌ فکر راه‌اندازی مجدد این کارخانه شدند تا امید از دست رفته کارگران را بازگردانند.

عبدالله سامری در این رابطه اظهار کرد: شرکت صابون‌سازی خرمشهر در سال 78 ورشکسته شد که متاسفانه مسؤولان اجرایی آن زمان پیگیر این مساله نشدند.

وی ادامه داد: در رابطه با این بحث نشست‌های متعددی با مسؤولان صورت گرفت و باعث حضور سرمایه‌گذاران شد، اما رفتار مسؤولان اجرایی وقت، عامل فرار سرمایه‌گذار شد.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی‌ها از فعال شدن این شرکت خوششان نمی‌آمد، گفت: در مدت اخیر با توجه به جلسات متعدد خریداران زیادی وارد میدان شدند که فقط یک شخص گزینه جدی بود.

وی اذعان کرد: سازمان تامین اجتماعی، بانک ملی و سازمان مالیات استان از شرکت صابون‌سازی خرمشهر طلب دارند که ما این مطالبه‌ها را با پیگیری‌های لازم به صورت قسطی تبدیل کردیم.

سامری خبر داد: خریدار شرکت صابون‌سازی وعده داده است که مبلغ 6 میلیارد 500 میلیون تومان را برای راه‌اندازی این شرکت تامین کند که از این مبلغ حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان را به مطالبه کارگران اختصاص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با وعده‌های خریدار شرکت نه تنها خط صابون‌سازی راه‌اندازی شود بلکه از تمام ظرفیت‌های موجود بهره برده شود.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های من اشتغال جوانان است و به‌دنبال این هستیم که در تمام شرکت‌های تازه تاسیس شده در شهرستان حدود 75 درصد از افراد بومی تشکیل شود.

سامری در پایان در رابطه با آلودگی محیط‌زیستی این شرکت در مدت اخیر گفت: سازمان محیط‌زیست باید برای حل و رفع این مشکل وارد میدان شود چون که از اهمیت و خطرناکی برخوردار است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار