تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده بندر ماهشهر در مجلس:
همه مشکلات را نباید گردن صنعت بیندازیم
نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس گفت: همه مشکلات موجود در منطقه را نباید گردن صنعت بیندازیم، زیرا بخشی از مشکلات به مدیریت شهری اختصاص دارد
نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس گفت: همه مشکلات موجود در منطقه را نباید گردن صنعت بیندازیم، زیرا بخشی از مشکلات به مدیریت شهری اختصاص دارد.

علی گلمرادی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای راهبردی صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: واقعیت این است که فاصله بسیار زیادی بین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و سرمایه‌های فکری موجود در صنعت با وضعیت شهری وجود دارد.

وی ادامه داد: بخشی از این مسأله را ما به عنوان مدیران شهری مقصر هستیم، زیرا به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌ایم و این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها مدیریت نشده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: فعالیت‌های صورت گرفته نیز به دلیل شرایط خاصی که بر منطقه حاکم بوده و فراوانی آثار ناشی از فعالیت صنایع، چندان به چشم نمی‌آید و ملموس نیست.

گلمرادی افزود: باید مردم منطقه را درک کنیم، زیرا انتظار دارند با وجود چنین صنایع عظیمی وضعیت اقتصاد و معیشت و اشتغال در منطقه به مراتب بسیار بهتر از وضعیت کنونی باشد.

وی در ادامه به منویات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که اقتصاد ما باید درون‌زا و براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی باشد و این مسأله بدون تلاش و تفکر شما صنعت‌مردان حاصل نخواهد شد.

این نماینده مجلس دهم همچنین با تأکید بر لزوم تغییر نگاه‌ها به محیط پیرامون صنعت، افزود: باید نگاه متفاوتی به جامعه شهروندی پیرامون صنعت صورت بگیرد، زیرا وضعیت، وضعیت خوب و مناسبی نیست و در بخش بهداشت و درمان، زیرساخت‌ها، آب شرب و ... مشکلات بسیار فراوانی وجود دارد.

گلمرادی متذکر شد: البته نباید همه مشکلات را به گردن صنعت بیندازیم، اما باید با توجه بیشتر به محیط پیرامون و مسؤولیت‌های اجتماعی کاری کنیم که نگرانی‌های مردم کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: هرجا نیاز باشد نیز از تفکرات، ایده‌ها و برنامه‌های صنعت حمایت خواهد شد تا تعالی و توسعه صنایع منطقه شکل گرفته و شاهد پیشرفت و رفع محرومیت‌ها باشیم.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در خانه ملت با تقدیر از تلاش‌های «حبیب آقاجری» نماینده مردم منطقه در مجلس نهم، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد علاوه بر ادامه و پیگیری برنامه‌های نماینده پیشین، با نگاه و ایده‌های متفاوت‌تر به ویژه توجه خاص به منویات رهبر معظم انقلاب در بحث صنایع تکمیلی، صنایع پایین‌دستی و جلب رضایت مردم به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار