تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۲۴۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز گام نخست جاده موسوم به پاشنه زاگرس در دزفول
جاده پاشنه زاگرس که برای اتصال شمال خوزستان به اصفهان طراحی شده به دلیل عبور از مناطق کوهستانی رشته کوه زاگرس به طرح پاشنه زاگرس شهرت یافته است
 معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول از آغاز گام نخست عملیات اجرایی جاده موسوم به پاشنه زاگرس در این شهرستان خبر داد.

جاده پاشنه زاگرس که برای اتصال شمال خوزستان به اصفهان طراحی شده به دلیل عبور از مناطق کوهستانی رشته کوه زاگرس به طرح پاشنه زاگرس شهرت یافته است.

عبدالحسین پوررکنی روز شنبه در نشستی که به منظور بررسی مشکلات و موانع اجرای این طرح راهسازی در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول برگزار شد افزود:اجرای فاز نخست جاده پاشنه زاگرس به طول بیش از 200 کیلومتر آغاز شده است که مدت اجرای این طرح 40 ماه می باشد.

وی افزود:این طرح در چهار قطعه تقسیم بندی شده که قطعه اول آن از شهر حسینیه در اندیمشک آغاز و تا سه راهی شهیون دزفول ادامه دارد ضمن اینکه قطعه دوم از سه راهی شهیون تا روستای گاومیر ، قطعه سوم از روستای گاومیر تا سردشت و قطعه چهارم از روستای ایسپره سردشت تا لالی می باشد.

پوررکنی اظهار کرد:پیمانکار قطعه سوم این طرح به طول 24 کیلومتر به شرکت پیمانکاری پیام سازه گستر محول شده که پیمانکار امروز به دستگاههای مربوطه معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار در حال تعریض جاده آوج به سمت سه راهی سیاه منصور می باشد ابراز امیدواری کرد با توجه به صعب العبور بودن منطقه اعتبار مورد نیاز توسط اداره راه وشهرسازی و شرکت نفت تامین و در زمان مقرر تکمیل شود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با اشاره به اینکه اعتبار کلی این پروژه هنوز مشخص نیست از پیگیری نماینده مردم دزفول جهت اجرای این پروژه راهسازی تقدیر کرد.

پوررکنی گفت:باند فعلی جاده سیاه منصور حدود شش متر می باشد که با اجرای این پروژه به 11 متر با 1.5 متر شانه تعریض خواهد شد ضمن اینکه در این بخش اختلاف سطح ، موج و پیچ های جاده حذف خواهند شد که این امر در کاهش مسافت و سهولت در تردد تاثیر بسزایی دارد.

بهمن شلال شاه آبادی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت:از آنجا که بخشی از این طرح در 11 هکتار از اراضی ملی و شش کیلومتر اراضی محدوده جهاد کشاورزی اجرا خواهد شد لذا این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد .

علی کرمی معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت:اجرای شش کیلومتر از این طرح در محدوده اراضی جهاد کشاورزی و نیز کشاورزان منطقه نیاز به مجوز کمیسیون تبصره یک قانون و تغییر کاربری است که باید در این خصوص اقدام شود.

وی افزود:برای اجرای این طرح باید کشاورزان شناسایی شده و با پرداخت قیمت روز اراضی مذکور نسبت به مصالحه با آنها اقدام کرد.

محمدرضا جعفرزاده خادم معاون راه اداره راه وشهرسازی دزفول نیز در این نشست گفت:30 کیلومتر خط انتقال آب در مسیر اجرای این طرح وجود دارد که در آینده مشکلاتی ایجاد خواهد کرد و باید در این خصوص چاره اندیشی کرد.

فرهاد قلی نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز گفت:باید مجوزهای زیست محیطی از اداره کل محیط زیست خوزستان اخذ شود تا هنگام اجرای پروژه به صورت منطقه ای عمل نشود و با اخذ مجوز منطقه ای در زمان اتلاف نشود.

مسعود سخایی بخشدار سردشت دزفول نیز گفت:بخش سردشت دزفول هیچ گونه جاده ای ندارد و فقط برخی مسیرهای مالرو آسفالته هستند که هیچ امنیتی ندارند و شاهد تصادفات بی شماری در این بخش هستیم.

وی از دستگاه های اجرایی خواست برای کاهش سوانح در جاده های این بخش نسبت به احداث جاده پاشنه زاگرس تسریع کنند.

برخی منابع پیشتر اعتبار مورد نیاز احداث جاده پاشنه زاگرس را افزون بر 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرده بودند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار