تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۱۹۱۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشارکت اتاق بازرگانی خرمشهر در ساخت کارخانه سرم‌سازی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت:این نهاد اقتصادی برای ساخت کارخانه سرم سازی در خرمشهر مشارکت و همکاری می کند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت:این نهاد اقتصادی برای ساخت کارخانه سرم سازی در خرمشهر مشارکت و همکاری می کند.

سیداحمد حسینی فر روز یکشنبه در نشست با پزشکان شرکت های دارو سازی و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود:مزیت های 20 سال معافیت از پرداخت مالیات و پرداخت عوارض گمرکی و ارزش افزوده در محدوده منطقه آزاد اروند، جذب سرمایه گذار برای احداث واحدهای تولیدی در این منطقه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کشور عراق سالانه سه میلیارد و 200 میلیون دلار واردات دارو دارد، گفت:با توجه به اینکه در عراق دارویی تولید نمی شود، صادرات دارو به عراق فرصتی برای رونق بیش از پیش تجارت در منطقه آزاد اروند است.

حسینی فر، احداث کارخانه سرم سازی در منطقه آزاد راوند را مزیت تجاری دانست و گفت:با توجه به اینکه مصرف سرم و سرنگ بسیار بالا است، احداث کارخانه سرم سازی در این منطقه با توجه به نزدیکی مسافت بین خرمشهر و استان بصره و داشتن مزایایی نظیر معافیت مالیاتی و گمرکی فرصتی مناسب رای سرمایه گذاری است.

وی اظهار داشت:اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خرمشهر اخیرا یک شرکت هلدینک با بیش از 40 بازرگان برای سرمایه گذاری تشکیل داده و برای سرمایه گذاری استان خوزستان آمادگی کامل دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در ادامه گفت:اتاق بازرگانی، مجوز صادرات دارو به کشور عراق را دریافت کرده و در موضوع واردات تجهیزات نیز مشکلی نیست.

حسینی فر با بیان اینکه روزانه بیش از یکهزار و 700 عراقی از مرز شلمچه برای درمان وارد کشور می شوند، گفت:90 درصد آنها برای درمان به شهرهای دیگر کشور سفر می کنند و سهم استان خوزستان و خرمشهر از این میزان، 10 درصد است که مبلغی حدود 15 میلیون دلار درآمد برای استان خوزستان داشته است.

مدیر شرکت پخش رازی و رئیس هیات مدیره انجمن صنعت پخش خوزستان نیز در این نشست گفت:هم اکنون 90 شرکت توزیع محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی، نوشابه گازدار و محصولات لبنی عضو انجمن پخش صنعت خوزستان هستند که 95 درصد توزیع این محصولات در استان خوزستان از سوی شرکت های عضو انجمن صنعت و پخش انجام می شود.

سید هاشم هاشم زاده افزود:این شرکت با انجمن داروسازان و معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی جندی شاپور، مثلثی را تشکیل داده اند که موضوعات مربوط به داروی خوزستان را پیگیری و نظارت می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور نیز در این نشست گفت:با توجه به موضوعات اقتصادی و وظیفه داروخانه ها، اتاق فکری تشکیل شد تا بتوان فعالیت های داروسازان در استان خوزستان ساماندهی شود.

عبدالکریم منصوری اظهار داشت:شرکت سهامی خاص داروسازان نیز در این راستا تشکیل شده و یک داروخانه نیز در شرف راه اندازی است.

وی ادامه داد:با توجه به مزایای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند نظیر معافیت گمرکی و مالیاتی، می توان موضوعات مربوط به تولید محصولات غذایی و دارویی را پیگیری کرد.

منصوری، عراق را بازار مناسبی برای ایران دانست و گفت:به دلیل مجاورت با عراق می توان کارخانه داروسازی با سرمایه گذاری خارجی، نیروی کار ایرانی و مجوز صادراتی تاسیس کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار