تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۶۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باغ های دزفول در حال تبدیل شدن به ویلا هستند
باغ های شهرستان دزفول در حال قطعه قطعه شدن توسط صاحبان آن ها و تبدیل شدن به ویلا هستند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: باغ های شهرستان دزفول در حال قطعه قطعه شدن توسط صاحبان آن ها و تبدیل شدن به ویلا هستند.

کیخسرو چنگلوایی چهارشنبه درشورای برنامه ریزی استان خوزستان در سرسرای استانداری خوزستان اظهار کرد: میزان تولیدات کشاورزی در دزفول کاهش یافته است و با این وجود باغات دزفول در حال تبدیل شدن به ویلا هستند که این مهم به تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان لطمه وارد می کند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان اجاره قطعه قطعه شدن باغ ها و تبدیل شدن آن ها به ویلا را نمی دهد و هر فردی که قصد تاسیس ویلا را دارد می تواند از منابع طبیعی زمین درخواست کند.

چنگلوایی افزود: اگر جلوی این کار گرفته نشود چیزی از باغات دزفول باقی نخواهد ماند و متاسفانه قطعه کردن باغ ها در دزفول به یک اپیدمی تبدیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: 14.5 میلیون تن محصولات زراعی و شیلات در استان خوزستان سالانه برداشت می شود اما متاسفانه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی استان فعال نیست.

وی با اشاره به کشت چغندر قند در استان خوزستان گفت: امسال بالغ بر پنج هزار و 400 هکتار چغندر قند در خوزستان کشت و برداشت شد.

چنگلوایی عنوان کرد: هر سه هزار و 500 هکتار کشت چغندر به یک کارخانه پنچ تنی نیاز دارد و خوزستان ظرفیت کشت چغندر در 55 هزار هکتار را دارد.

فرماندار دزفول بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این شهرستان توسعه حاشیه نشینی و مناطق محروم است که گروه های ضد انقلابی و وهابی در این مناطق به گسترش فعالیت های خود می پردازند و از محرومیت این منطقه به نفع کارهای خود استفاده می کنند.

حبیب الله آصفی افزود: تعطیل شدن کارخانه قند باعث شده است که اکثر کشاورزانی که کار کشت چغندر قند را انجام می دادند به سمت کشت صیفی جات رفته اند.

وی گفت: بنیاد برکت با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال کارساخت و راه اندازی این کارخانه را برعهده گرفته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار