تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۸۵۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تندباد و تگرگ در شاوور شوش خساراتی بر جای گذاشت
بارش شدید باران که با تگرگ و تند باد همراه بود به مزارع کشاورزی و تاسیسات روستایی بخش شاوور شوش خسارت وارد کرد
بارش شدید باران که با تگرگ و تند باد همراه بود به مزارع کشاورزی و تاسیسات روستایی بخش شاوور شوش خسارت وارد کرد.

موج جدید بارندگی که از دوشنبه شب شمال خوزستان را فرا گرفته با وزش باد نسبتا شدید و بارش تگرگ در مناطقی از این استان همراه بود.

بخشدار شاوور شوش روز سه شنبه گفت:تگرگ و تندباد به مزارع کشاورزی بخش شاوور خسارت وارد کرده و کشاورزان بابت خسارت وراده نگران هستند.

عباس پورعاطف با بیان اینکه بیشتر خسارت وارده به مزارع گندم و صیفی جات به ویژه صیفی جات گلخانه ای بوده است افزود:برخی مزارع صیفی جات به ویژه صیفی جات گلخانه ای در تعدادی از روستاهای این بخش خسارت کلی دیده اند.

وی اظهار کرد:در پی وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی شاوور ناشی از بارندگی 12 ساعت گذشته کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شوش برای بررسی میزان دقیق خسارت وارد عمل شده اند.

بخشدار شاوور شوش گفت:مزارع کشاورزی بسیاری از روستاهای این بخش از جمله روستاهای مهدی ، کعب نبی ، سید حمادی ، کعب زیدان شیخ جاسم ، محمد غضبان ، بیت حمود ، سیدصالح خسارت دیده و کشاورزان منطقه نیازمند کمک می باشند.

وی افزود:بارندگی و وزش باد همچنین موجب قطع برق تعدادی از روستاهای بخش شاوور شده که ماموران اداره برق برای حل مشکل وارد عمل شده اند.

پورعاطف افزود: بر اثر تندباد تابلوهای راهنمایی در برخی جاده های روستایی بخش شاوور دچار خسارت شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر آبگرفتگی روستاهای منطقه دریافت نشده است افزود:بررسی دقیق خسارات وارده ناشی از بارش باران و تگرگ در مناطق مختلف روستاهای این بخش در حال بررسی است.

وی همچنین از سازمان آب و برق خوزستان خواست با توجه به خسارت وارده به کشاورزان این بخش و متضرر شدن آنان ، در محاسبه میزان حقابه کشت گندم و صیفی جات خسارت دیده بخش شاوور بر اساس گزارش مستند مدیریت جهاد کشاورزی رعیات حال کشاورزان را داشته و برای آنان تخفیف در نظر بگیرند.

بخش شاوور شوش با دو شهر الوان و شاوور و بیش از 120 روستا با 90 هزار نفر جمعیت بزرگترین بخش استان خوزستان است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: بخش شاوور شوش ، شاوور
:
:
:
آخرین اخبار