تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع اهواز- كوی رمضان بررسی شد
شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۷ اسفند ۹۴ مغایرت اساسی اهواز – کوی رمضان، مصوب جلسه مورخ ۲۶ اسفند ۹۱ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان را مورد بررسی قرار داد
شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۷ اسفند ۹۴ مغایرت اساسی اهواز – کوی رمضان، مصوب جلسه مورخ ۲۶ اسفند ۹۱ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان را مورد بررسی قرار داد.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۷ اسفند ۹۴ مغایرت اساسی اهواز - کوی رمضان - مصوب جلسه مورخ ۲۶ اسفند ۹۱ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان را مورد بررسی قرار داد و با توجه به صورت‌جلسه مورخ ۱۳ دی ۹۴ کمیته فنی شماره یک با قید اصلاحات مورد تصویب قرار داد.

پیروز حناچی، معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری، در نامه‌ای به استاندار خوزستان تاکید کرد: با عنایت به این که بخش مرکزی محدوده مورد نظر مربوط به بافت فرسوده، اراضی رانشی، ریزدانه، نفوذناپذیر و بعضا تصرفی اختصاص دارد، مقرر شد محدوده دقیق این اراضی در نقشه محدوده طرح مشخص و بدون درج کاربری مشخص، هر گونه اقدام در آن موکول به تهیه طرح توانمندسازی در مقیاس پروژه (حدود ۴ هکتار اراضی) توسط شرکت عمران و بهسازی شهری گردد، طرح مذکور لازم است با محوریت تأمین خدمات مقیاس محله در کنار ساماندهی وضع موجود قطعات تهیه شود.

وی افزود: در سایر قسمت‌های طرح با توجه به مغایرت طرح تفصیلی با طرح تفکیکی مصوب قبلی و عدم امکان تحقق کاربری‌های پیشنهادی طرح تفصیلی که عموما بر ساختمان‌های مسکونی موجود پیشنهاد شده‌اند، کاربری اراضی مطابق ساخت‌وسازهای وضع موجود (عموما مسکونی) تثبیت شود. در این خصوص لازم است از پیشنهاد کاربری مسکونی جدید خودداری و کلیه اراضی خالی موجود در محدوده به خدمات اختصاص یابد، یعنی به‌طور مشخص کاربری مسکونی پیشنهادی واقع در شمال غرب محدوده به کاربری خدماتی غیرانتفاعی تغییر یابد.

وی بیان کرد: هرگونه تغییر کاربری آتی اراضی اختصاص یافته به خدمات در محدوده طرح، مغایرت اساسی است و ضوابط ساخت و ساز اعم از تراکم، سطح اشتغال، تعداد طبقات، نصاب تفکیک و... دقیقا باید مطابق ضوابط ملاک عمل طرح تفصیلی در مناطق مسکونی هم جوار ارائه شود.

حناچی در پایان این مصوبه، بر تسریع در طی مراحل تصویب استانی طرح جامع شهر اهواز و ارائه به شورای عالی حداکثر ظرف یک ماه آینده تاکید کرد.

مرجع / خبرگزاری موج
:
:
:
آخرین اخبار