تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۴۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندهان مرزبانی ایران و عراق با یکدیگر دیدار کردند
به منظور افزایش تعاملات مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق، دیدار مرزبانان ایران و عراق در شهر فاو در شهر ساحلی فاو برگزار شد
به منظور افزایش تعاملات مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق، دیدار مرزبانان ایران و عراق در شهر فاو در شهر ساحلی فاو برگزار شد.

این دیدار با حضور هیات بلندپایه مرزبانان جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی سردار عبدالله نظرپور فرمانده مرزبانی خوزستان و سپهبد حامد الحسینی فرمانده مرزبانی کشور عراق و سرلشکر شاکر فرمانده مرزبانی منطقه 4 عراق و جمعی از فرماندهان، روسا و کلانتران مرزی دو کشور در منطقه ساحلی فاو به منظور افزایش مناسبات دو جانبه برگزار شد.

در این دیدار دو طرف از نزدیک بر روی یکی از شناورهای کشور جمهوری اسلامی ایران به بررسی مشکلات آبراه اروند به خصوص مشکلات ناشی از مغروقه های زمان جنگ و راهکارهایی برای برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز و متعرضان مرزی و اسان سازی تردد شناورهای دو کشور پرداختند.

گشت مشترک فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در آب های ساحلی رودخانه اروند تا دهانه خلیج فارس نیز برگزار شد.

در پایان این دیدار سپهبد حامد الحسینی فرمانده مرزبانی کشور عراق طی تماس تلفنی با سردار سرتیپ قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور جمهوری اسلامی ایران، مراتب رضایت خود را از این دیدار اعلام کرد.

اروندرود رودخانه پهناوری در جنوب غربی ایران و مرز ایران و عراق است که از همریزش رودهای دجله، فرات و سپس کارون پدید آمده است.

ریزش گاه اروندرود در میان شهر ایرانی اروندکنار و شهر عراقی فاو است.

بصره، خرمشهر، آبادان، خسروآباد و فاو از بندرهای مهم این آبراه هستند که نقش چشمگیری در رونق بازرگانی منطقه دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار