تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دفتر زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست:
تکلیف است که از تالاب‌ها پشتیبانی شود
رفتارهای اکولوژیک مردم باید به گونه‌ای باشد که با سرشت طبیعت هماهنگ بوده و مشکلی برای محیط زیست ایجاد نکند
مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رفتارهای اکولوژیک مردم باید به گونه‌ای باشد که با سرشت طبیعت هماهنگ بوده و مشکلی برای محیط زیست ایجاد نکند.
 
حمید گشتاسب در دومین گردهمایی سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیست خوزستان که امروز (22 اسفند ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرایط محیط زیست در عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم، تغییر کرده و عواملی متعددی در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: اکنون به استناد تصاویر ماهواره‌ای در هر ثانیه 350 مترمربع جنگل و مرتع نابود می‌شود و این مساله هشداری است تا مراقب رفتارهای خود باشیم.

گشتاسب تصریح کرد: در 4 دهه اخیر سطح 18 میلیون هکتاری جنگل‌ها به 12 میلیون هکتار رسیده است و این مساله در حالی است که اگر آمار واقعی گرفته شود سطح جنگل‌ها از این هم پایین‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم با طبیعت جز با رعایت قوانین آن هماهنگ شویم و از آن بهره ببریم و این مساله نیازمند اصلاح رفتارهای اکوژیک است.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: توسعه شتابان و نابخردانه و تغییر کاربری اراضی در خوزستان، آثار مخربی برای محیط زیست این استان به وجود آورده است که نمود بارز آن به شکل گرد و غبار در استان قابل مشاهده است.

وی گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی که برگرفته از افکار متفاوت نسل‌های جوان و اندیشمندان است کمک شایانی به مسئولان می‌کند تا با تجربه به تلخ گذشته مانند احداث سد گتوند روبه‌رو نشوند.

گشتاسب بیان کرد: با به کارگیری توان علمی و نیروهای مردمی به عنوان بازوان محکم مسئولان و هدایت آنان می‌توان شاهد افزایش توجه به این حوزه بود.

وی با اشاره به وجود 26 تالاب بین‌المللی در کشور که تعدادی از آنها در خوزستان قرار دارد، عنوان کرد: تکلیف است که از این اکوسیستم‌های طبیعی حساس پشتیبانی شود و اگر به ارزش این تالاب‌ها و رفتارهای اکولوژیک بهره‌برداری از آنها توجه نشود با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد. 
مرجع / ایسنا
برچسب ها: حمید گشتاسب
:
:
:
آخرین اخبار