تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۸۳۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدارهای آموزش‌وپرورش برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌ آخر سال
با توجه به این‌که همیشه افرادی هستند که از رویدادهای مختلف سوء‌استفاده کنند، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها باید در خصوص چهارشنبه آخر سال همواره مترصد باشند و والدین باید بسیار دقت کنند که فرزندان آن‌ها با چه افرادی ارتباط دارند
مدیر اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: با توجه به این‌که همیشه افرادی هستند که از رویدادهای مختلف سوء‌استفاده کنند، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها باید در خصوص چهارشنبه آخر سال همواره مترصد باشند و والدین باید بسیار دقت کنند که فرزندان آن‌ها با چه افرادی ارتباط دارند.

امید مقیمی‌پور با اشاره به اقدامات آموزش‌و‌پرورش در جهت آگاه‌سازی دانش‌آموزان از حوادث چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: مطابق با دستورالعملی که به مدارس ارسال کرده‌ایم، در وهله اول آموزش دانش‌آموزان یعنی آگاه‌سازی نسبت به حوادث، دوری از خطرات و خود مراقبتی مطرح است.

وی افزود: در وهله‌های بعد آموزش‌های زمینه‌ای مانند اطفای آتش مطرح است که از همکاری مراکزی مانند نیروی انتظامی و اورژانس در سراسر استان بهره گرفته شده است؛ این آموزش‌ها هم به‌صورت عملی و هم تئوری ارائه می‌شوند.

مدیر اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: به مدیران مدارس نیز تأکید شده است نسبت به دانش‌آموزان حساس باشند چرا که با نزدیک‌شدن به چهارشنبه آخر سال ممکن است افراد سود‌جو مبادرت به فروش اقلام غیر‌ایمن در اطراف مدارس کنند؛ به مدیران هشدار داده شده است در این خصوص با نیروی انتظامی در جهت دور کردن این افراد از اطراف مدارس همکاری به عمل آورند.

مقیمی‌پور با بیان این‌که این دستورالعمل 10 اسفند به مدارس ارسال شده است، تصریح کرد: نیروی انتظامی درون مدارس با یک زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده این آموزش‌ها را ارائه می‌دهد و سعی شده است آموزش‌ها در مراسم صبحگاهی به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی تأکید کرد: با توجه به این‌که ثابت شده است همیشه افرادی هستند که از رویدادهای مختلف سوء‌استفاده کنند، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها باید همواره مترصد باشند و والدین باید بسیار دقت کنند که فرزندان آن‌ها با چه افرادی ارتباط دارند.

مدیر اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان عنوان کرد: در دستورالعمل ابلاغ‌شده پیشگیری از حوادث اولویت دارد اما آموزش‌ها هم در خصوص پیشگیری و هم اقدامات بعد از حوادث ارائه می‌شود؛ شماره‌های تلفن مراکز فوریتی به دانش‌آموزان ارائه و تاکید شده است که هم در صورت اطلاع قبل از وقوع و هم حین وقوع حادثه با این مراکز تماس بگیرند.

مقیمی‌پور با بیان این‌که سه دسته از افراد تحت این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند، گفت: این افراد شامل دانش‌آموزان، والدین آن‌ها و کارکنان آموزش‌و‌پرورش هستند. در صورت عدم دسترسی به والدین نیز آموزش این دسته از افراد با ارائه بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان و انتقال آن‌ها به منزل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها حتی به معلمان داده شده است تا توصیه‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه کنند. با توجه به آمار و ارقام حوادث این روز مشاهده می‌شود که آموزش‌ها هر ساله سبب کاهش حوادث شده و تأثیر خوبی در آگاه‌سازی دانش‌آموزان و عموم جامعه داشته است.

مدیر اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان تأکید کرد: پیشگیری در دستور کار آموزش‌و‌پرورش است اما در صورت وقوع رویداد نیز لازم است دانش‌آموزان سریعاً با مراکز مربوط تماس بگیرند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: چهارشنبه سوری
:
:
:
آخرین اخبار