تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور خبرنگاران و عکاسان در سانتياگوبرنابئو
بيش از 500 خبرنگار و عکاس از خبرگزاري ها و شبکه‌هاي راديويي و تلويزيوني سراسر جهان براي يکي از رويداد‌هاي مهم ورزشي جهان در قلب مادريد گرد هم آمده‌اند.

 به نقل از مارکا اسپانیا، جدال حساس دو تیم رئال مادرید و بارسلونا به وقت تهران بامداد یکشنبه (۰۰:۳۰) در سانتیاگوبرنابئو برگزار می‌شود.
 خبرگزاری‌های بین‌المللی در جهان از کشورهای عربی، جنوب شرق آسیا، آمریکای جنوبی، اروپا و آفریقا از هفته‌ها پیش برای حضور در محوطه خبری این جدال پربیننده و درآمدزا ثبت نام و هزینه کرده‌اند.
 در این میان دو کشور فرانسه و چین بیشترین حضور و پوشش خبری و تصویری را داشته و میزان خرید حق پخش تلویزیونی و رادیویی از سوی چین به حدی بوده که باشگاه رئال مادرید به این کشور اجازه فروش با تاخیر حق پخش بازی را به کشورهای عربی داده است.
 برخی از خبرگزاری‌های بین المللی در جهان با رئال مادرید و بارسلونا قرارداد چند ساله بسته و اتاق شیشه‌ای آن‌ها در استادیوم‌ این دو باشگاه همیشه محفوظ است.
 امکانات فوق پیشرفته برنابئو برای خبرنگاران آسیایی تا حدودی آزاردهنده گزارش شده و وسائل قدیمی عده‌ای از عکاسان و خبرنگاران آفریقایی و آسیایی برایشان دردسرساز شده است.
 تجمع زیاد خبرنگاران و عکاسانی که از قبل برای دریافت مجوز ورود به برنابئو اقدام نکرده‌اند مشکلات زیادی را برای مقامات باشگاه رئال مادرید ایجاد کرده و این باشگاه به احترام خبرگزاری‌هایی که از قبل هماهنگی‌های لازم را داشته‌اند هرگز به این جمعیت مجتمع در خارج از استادیوم اجازه ورود نخواهد داد.
 باشگاه رئال مادرید تنها در سه روز گذشته و فقط از محل فروش محصولات ورزشی آدیداس در فروشگاه مرکزی برنابئو ۶۰۰ هزار یورو سود خالص داشته است.
 مجله فرانس فوتبال که به گواه بسیاری از کارشناسان فوتبال خارجی در کشورمان از منابع مهم خبری محسوب می‌شود، ۶ صفحه خود را به این رقابت بزرگ اختصاص داده و قرار بر این شده که ویژه نامه‌ای پس از این بازی تنها با نام ال‌کلاسیکودربی منتشر کند، به همین جهت تنها همین مجله فوتبال فرانسوی یک تیم ۱۵ نفره خبری به برنابئو ارسال کرده است.
 یک خبرگزاری فعال ژاپنی به روزنامه مارکا گفته که تنها از فروش عکس‌های اختصاصی عکاسانش از ال‌کلاسیکودربی به سایر رسانه‌ها به خصوص خبرگزاری‌های عرب زبان، هزینه سفر به اسپانیا را جبران می‌کنند.
:
:
:
آخرین اخبار