تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار اهواز:
یک هزار دستفروش اهوازی جابه جا می شوند
پارک ربیع با یک هزار غرفه برای استقرار دستفروشان آماده سازی شده است
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز با بیان اینکه مصوبه جابه جایی دستفروشان هسته مرکزی شهر همچنان برقرار است گفت: پارک ربیع با یک هزار غرفه برای استقرار دستفروشان آماده سازی شده است.

علی مظفری اعتراض کسبه بازار نادری به جمع آوری نشدن دستفروشان را تایید کرد و افزود: با شهرداری و نیروی انتظامی هماهنگی شده تا روند جابه جایی به پارک ربیع (چهارراه زند) انجام شود.

وی با بیان اینکه قرار بود از 12 اسفند دستفروشان در هسته مرکزی شهر حضور نداشته باشند، اظهار کرد: امروز تعدادی از دستفروشان در خیابان نادری بساط خود را چیده بودند که بر اساس گفته شهرداری از حضور آنها ممانعت شده است.

مظفری با بیان اینکه پارک ربیع برای استقرار یک هزار دستفروش آماده سازی شده است گفت: این محل بسیار مکان مناسب و با چشم انداز زیبایی است و سرویس بهداشتی و وسیله ایاب و ذهاب رایگان نیز برای آن مهیا شده است.

وی تاکید کرد: دستفروشان بومی اهواز که پیش از این در خیابان نادری کار می کردند و توسط شهرداری نامنویسی شده بودند به پارک ربیع منتقل می شوند.

مظفری اضافه کرد: سه مکان ثابت برای استقرار دستفروشان و هفت مکان سیار به عنوان روز بازارهای دستفروشی برای اهواز در نظر گرفته شده که در حال ساخت است.

وی همچنین وجود 20 هزار دستفروش در اهواز را رد کرد و گفت: دستفروشان بومی اهواز یک هزار نفر تا یک هزار و 500 نفر جمعیت دارند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از کسبه خیابان نادری در مرکز شهر اهواز عصر چهارشنبه با تجمع در مقابل استانداری خوزستان، بازهم خواستار جابه جایی دستفروشان از این خیابان شدند.

باتوجه به نرخ بالای بیکاری و حاشیه نشینی در اهواز، دستفروشی یکی از مشکلات این کلان شهر است که در سال های اخیر بر شدت آن افزوده شده است.

یکی از مشکلات مدیریت شهری در این سال ها پدیده دستفروشی بوده است، با این وجود هیچ گاه به صورت ریشه ای به این مساله پرداخته نشده و بیشتر برخورد ها مقطعی و قهری و در یک بازه زمانی خاص، آن هم در قالب جابه جایی تخریب و انهدام بوده است.

به همین دلیل بعد از هر بار جابجایی، وضع به شکل سابق خود باز می گردد.
افزایش دستفروشان همیشه با واکنش و اعتراض کسبه بازار به ویژه در هسته مرکزی شهر روبرو بوده است.

اعتراض کسبه بازار نادری به حضور دستفروشان از نیمه آبان امسال شروع شد و باعث شد سه روز بازار هسته مرکزی تعطیل شود.

در جلسه ای که 28 آبان با حضور مقتدایی استاندار خوزستان در فرمانداری اهواز تشکیل شد، وی از جابه جایی دستفروشان طی دو مرحله خبر داد و گفت: مرحله اول که شناسایی دستفروشان واقعی و تفکیک آنها از افراد متخلف و شرور است باید تا دی ماه و مرحله دوم که شامل استقرار دستفروشان در محل های تعیین شده است، تا شش ماه بعد به اجرا درآید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار