تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۲۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول طرح محرومیت زدایی قرارگاه کربلا در جنوب خوزستان خبر داد:
راه اندازی ۲ بیمارستان صحرایی در آبادان و خرمشهر
مسئول طرح محرومیت زدایی قرارگاه کربلا در جنوب خوزستان ابراز امیدواری کرد تا در خرداد ماه سال ۹۵ بتوانیم دو بیمارستان صحرایی در شهرهای آبادان و خرمشهر راه اندازی شود
مسئول طرح محرومیت زدایی قرارگاه کربلا در جنوب خوزستان ابراز امیدواری کرد تا در خرداد ماه سال ۹۵ بتوانیم دو بیمارستان صحرایی در شهرهای آبادان و خرمشهر راه اندازی شود.

سرهنگ ابراهیم نعامی عصر روز چهارشنبه در آئین افتتاحیه پروژه های محرومیت زدایی شهرستانهای آبادان و خرمشهر در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده نفت آبادان با قدردانی از همراهی و حمایت همه جانبه ائمه جمعه شهرهای آبادان، خرمشهر، اروندکنار، چوئبده و مینوشهر و فرمانداران شهرستانهای آبادان و خرمشهر گفت: در یکی دو سال اخیر در زمینه محرومیت زدایی در دو فصل عمرانی و فرهنگی، مردم یاری اقداماتی را در این مناطق به انجام رسانده ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات عمرانی، اقتصادی و معیشتی خوبی در راستای اشتغالزایی در منطقه انجام شده است، افزود: در زمینه عمرانی سعی کرده ایم تا کارهایی را که به طور مستقیم با اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم ارتباط دارد، آغاز و به انجام برسانیم که از جمله آن می توان به لایروبی انهار اشاره کرد.

نعامی اظهار کرد: در سالهای اخیر به دلیل مسائل جوی و جغرافیاییف نهرهای آب مسدود شده بودند و این مسئله زندگی و معیشت بسیاری از مردم منطقه در بخش اروندکنار و روستاهای آبادان و خرمشهر را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

مسئول طرح محرومیت زدایی قرارگاه کربلا در جنوب خوزستان با بیان اینکه انهار موجود در آبادان و اروندکنار کاربردی تجاری و کشاورزی دارند، تصریح کرد: متاسفانه در سالهای گذشته بر اثر رسوبات فراوان این انهار مسدود و لنجها قادر به تردد در انهار نبودند که این مسئله بیکاری مردم و تاثیرگذاری منفی بر معیشت آنان را به همراه داشت.

نعامی با اشاره به تشکیل جلسات مستمر و فراوان با مسئولان اروندکنار، فرماندار آبادان، نمایندگان قرارگاه کربلا و موسسه ولیعصر یادآور شد: توانستیم ظرف مدت چهار ماه و نیم با برداشتن ۲۲۵ هزار متر مکعب رسوب، ۱۵ نهر را لایروبی کنیم که این امر به از سرگیری فعالیتهای تجاری و کشاورزی اهالی منطقه منجر شد.

مسئول طرح محرومیت زدایی قرارگاه کربلا در جنوب، موضوع انجام لایروبی انهار در روستاهای فیاضیه، چوئبده و تنگه یک در شهرستان آبادان و روستاهای سوره، مصلاوی، خین و شلمچه در خرمشهر را یادآور شد و گفت: علاوه بر لایروبی انهار توانستیم به صورت محدود ۲۰ هکتار از اراضی را نیز تسطیح کنیم.
   
سرهنگ نعامی با اشاره به موضوع کمک به بازسازی مساجد روستایی با همراهی ائمه جمعه افزود: طبق برنامه ریزیهای انجام شده در سال گذشته موفق به بازسازی ۱۰۰ مسجد و احداث ۱۰ مسجد دیگر شدیم، امسال نیز بهره برداری از ۵۰ مسجد دیگر را در شهرهای اروندکنار، روستاهای آبادان و خرمشهر با همت و همراهی هیئت امنای مساجد داشته ایم.

وی با تاکید بر آنکه در زمینه آبرسانی در بخش روستایی به رغم تلاشهای فراوان بخشدار اروندکنار و فرماندار آبادان، هنوز مشکلات عدیده ای وجود دارد، تصریح کرد: ۱۰ پروژه آبرسانی را در اروندکنار با همکاری امور آب روستایی به انجام رساندیم ضمن آنکه هشت دهنه پل روستایی در آبادان و سه دهنه پل در خرمشهر را نیز احداث کردیم.

سرهنگ نعامی یادآور شد: در راستای کمک به خانواده های بی بضاعت با همکاری کمیته امداد نسبت به بازسازی و عمران ۱۰۰ خانه در شهرهای آبادان و خرمشهر اقدام کردیم.

مسئول طرح محرومیت زدایی قرارگاه کربلا در جنوب با اشاره به احداث یک باب غسالخانه گفت: موضوع فعالیت حوزه های علمیه در شهرهای آبادان و خرمشهر از دیرباز  تاکنون بر همگان آشکار است چرا که این دو شهر از نظر حوزه علمیه به عنوان دو شهر تخصصی به شمار می روند.

سرهنگ نعامی با اشاره به اینکه در سال گذشته توانستیم حوزه علمیه خواهران را راه اندازی کنیم، افزود: به رغم کمک به ساخت حوزه علمیه سیدالشهدا در خرمشهر اما موفق به تکمیل و بهره برداری کامل از آن نشدیم و از هشت واحد مربوطه تنها دو واحد آن انجام و به اتمام رسیده است. روستاهای آبادان، خرمشهر، اروندکنار و چوئبده در زمینه عمران نیاز به اقدامات بیشتری دارند.

وی اظهار کرد: در زمینه فرهنگی نیز در سال گذشته یک هزار بسته کالا، ۷۲۸ بسته نوشت افزار و یک هزار بسته البسه در اعیاد مختلف بین نیازمندان توزیع شد.

نعامی با اشاره به کمک در زمینه اشتغالزایی ۱۰۰ خانوار مرحوم در این شهرستانهای آبادان و خرمشهر تصریح کرد: نیاز به اقدامات گسترده تر در زمینه اشتغال زایی در این مناطق داریم، در اروندکنار با انجام لایروبی انهار توانستیم برای ۷۰۰ نفر در زمینه تجارت و صید و صیادی ایجاد اشتغال کنیم ضمن آنکه ۵۰۰ نفر نیز در بخش کشاورزی مشغول به کار شدند.

مسئول طرح محرومیت زدایی قرارگاه کربلا در جنوب از راه اندازی دو کارگاه خیاطی برای خانوارهای بی سرپرست، کمک نقدی برای درمان ۱۵۰ بیمار به ازای هر نفر یک میلیون تومان و احداث بیمارستان در کوت شنوف خرمشهر به عنوان دیگر اقدامات انجام شده توسط قرارگاه کربلا در جنوب خوزستان (شهرستانهای آبادان و خرمشهر) نام برد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: آبادان ، خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار