تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۷۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت دانشگاهی در خرمشهر
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از برگزاری جشنواره ملی "هنر و ادبیات مقاومت دانشگاهی" ۲۹ اردیبهشت سال آینده، توسط این دانشگاه خبر داد
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از برگزاری جشنواره ملی "هنر و ادبیات مقاومت دانشگاهی" ۲۹ اردیبهشت سال آینده، توسط این دانشگاه خبر داد.

سید محمد موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین‌بار در خرمشهر توسط دانشگاه علوم و فنون دریایی این شهر با محوریت شهدای گمنام، شهدای دانشجو، شهدای مدافع حرم، شهدای غواص دفاع مقدس و مقاومت و آزاد‌سازی خرمشهر در دو بخش ادبیات  و هنر برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این جشنواره در دو بخش "ادبیات مقاومت" برای آثار شعر و داستان و "هنر مقاومت" برای آثار عکس، نقاشی، طراحی، فیلم کوتاه و موسیقی برگزار خواهد شد، گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره حداکثر تا ۱۵ فروردین ۹۵ و اعلام نتایج پنجم اردیبهشت همان سال است و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به پست الکترونیکی جشنواره به آدرس farhang@kmsu.ac.ir ارسال کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در خصوص شرایط آثار ارسالی در بخش فیلم، تصریح کرد: آثار ارسال‌شده به این جشنواره حتما باید به امضا تهیه‌کننده فیلم رسیده باشد و لازم است فیلم‌ها در فرمت‌های Javi، MOV، MP3 و Mpeg و روی DVD همراه با قید مشخصات کارگردان و تهیه‌کننده ارسال شود.

موسوی با اشاره به بخش عکس جشنواره، افزود: ثبت عکس‌ها توسط فرآیند عکاسی بدون جلوه‌های ویژه فتوشاپ و دیگر نرم‌افزارهای گرافیکی از مهم‌ترین شرایط برای پذیرش آثار هنری در این بخش است؛ اندازه عکس‌ها نیز باید 50 در 70 سانتی‌متر، میزان وضوح تصویر ۳۰۰ و فرمت عکس نیز JPG باشد.

وی با بیان این‌که هر فرد مجاز به ارسال حداکثر پنج عکس به دبیرخانه جشنواره است، اظهار کرد: لازم است روی هر عکس عنوان آن قید شود؛ ارسال عکس و شرکت در جشنواره به معنی مالکیت معنوی عکس‌ها است  و برگزارکنندگان مسئولیتی در قبال  استفاده غیر‌مجاز از عکس‌ها را نمی‌پذیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در مورد آثار نقاشی و طراحی نیز، گفت: شرکت‌کنندگان در این بخش می‌توانند حداکثر پنج اثر را ارسال کرده و محدودیتی در نوع تکنیک استفاده شده برای نقاشی وجود ندارد؛ همچنین سبک نقاشی آزاد است و ابعاد نقاشی‌های ارسالی باید 50 در 70 سانتی‌متر باشد.

موسوی موسیقی پاپ و سنتی را انواع سبک‌های مورد پذیرش در جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت دانشگاهی خرمشهر در بخش موسیقی عنوان و اظهار کرد: آثار ارسال‌شده در بخش موسیقی باید در فرمت wma و mp3 ارائه شوند.

وی با بیان این‌که به سه اثر برگزیده هر بخش از سوی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر جوایزی تعلق خواهد گرفت، افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به آدرس  www.kmsu.ac.ir مراجعه کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار