تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز موفق به ثبت اختراع شد
معصومه یارعلی زاده موفق به تولید كرم واژینال رازیانه جهت درمان آتروفی واژن در زنان یائسه شد و آن را به عنوان یک اختراع بنام خود ثبت نمود
خوزنیوز: معصومه یارعلی زاده دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مامایی دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موفق به تولید كرم واژینال رازیانه جهت درمان آتروفی واژن در زنان یائسه شد و آن را به عنوان یک اختراع بنام خود ثبت نمود.

به گزارش خوزنیوز؛ یارعلی زاده در این خصوص با بیان اینکه آتروفی واژن، یک رویداد شایع جهانی است که در زنان یائسه اتفاق می افتد و یکی از مهم ترین عوامل مؤثر بر عملکرد جنسی و سلامت دستگاه ادراری-تناسلی است، گفت: با توجه به اینکه یائسگی یک فرآیند غیرقابل اجتناب است که زندگی تمام زنان را در برمی ­گیرد و زنان، یک سوم دوران عمر خود را پس از یائسگی می­ گذرانند، به عنوان يكي از مسائل بهداشتي در طيف بهداشت باروري و زنان داراي اهميت ويژه اي است.
 
وی طراحی مطالعه تأثیر کرم واژینال رازیانه بر آتروفی واژن در زنان یائسه را به دلیل نبود هیچ مطالعه مشابه دیگری در این خصوص عنوان نمود و گفت: هدف از انجام این مطالعه، جایگزین کردن درمان­‌های گیاهی با درمان­های هورمونی- شیمیایی که عوارض فراوانی دارد، است.
 
این دانشجوی دانشکده پرستاری با اشاره به اینکه عرضه فرآورده های طبیعی در اولویت های تولید در وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت: کاهش عوارض درمانی، حفظ و ارتقای سلامتی به خصوص در زنان یائسه و درآمدزایی از دیگر عوامل موثر در ساخت این داروی گیاهی بود.

یارعلی زاده همچنین در ارتباط با مزایای کرم فیتواستروژنی رازیانه گفت: کرم واژینال رازیانه بر متوسط کل درصد شاخص بلوغ سلولهای واژن، خشکی واژن، مقاربت دردناک، اسیدیته واژن، رنگ پریدگی مخاط واژن و بر رضایت جنسی و عملکرد زناشویی زنان یائسه تاثیر مثبت دارد. طبق بررسی­های به عمل آمده مصرف رازیانه با هیچ بیماری و داروی خاصی تداخل ندارد و این ترکیب دارویی ضمن مطالعه و بعد از آن هیچگونه عوارضی را نشان نداده است.

وی تصریح کرد: این داروی گیاهی پس از طی مراحل قانونی ثبت دارو و تاییدیه  FDAپتانسیل حضور در بازار را دارد و می تواند کمک مهمی در درمان آتروفی واژن در زنان یائسه داشته باشد.

یارعلی زاده گفت:کرم واژینال رازیانه با ویژگی ها و ترکیبات مذکور برای نخستین بار در دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ساخته شد و اولین بار است که در کشور ایران و در جهان ارائه  می­گردد و این محصول 100 % طبیعی است .

وی در پایان افزود: این داروی گیاهی جهت پیشگیری و درمان آتروفی واژن در زنان یائسه کاربرد دارد و مطلقاً نمونه ی مشابه داخلی و خارجی آن وجود ندارد.
:
:
:
آخرین اخبار