تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۷۵۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان مدیریت کشور در بازدید از مدارس خوزستان تاکید کرد:
حمایت از فعالیت‌های مربوط به جذب بازماندگان از تحصیل
طی این بازدیدهای میدانی میزان جذب بازماندگان از تحصیل و کیفیت پوشش تحصیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این راستا فعالیت‌هایی که مناسب باشد، قطعا مورد تشویق و حمایت قرار می‌گیرد
معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بازدید از مدارس روستایی و محروم باوی و مسجدسلیمان گفت: طی این بازدیدهای میدانی میزان جذب بازماندگان از تحصیل و کیفیت پوشش تحصیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این راستا فعالیت‌هایی که مناسب باشد، قطعا مورد تشویق و حمایت قرار می‌گیرد و احیانا اگر مشکلاتی هم باشد نسبت به آن تصمیم‌گیری می‌شود.

محمدرضا واعظ مهدوی و هیات همراه با تاکید بر بررسی نحوه استفاده از اعتبارات تخصیص یافته و تاثیر آن بر فعالیت‌های آموزشی در این بازدیدها، اظهار کرد: این بازدیدها با هدف بررسی و ارزیابی وضعیت آموزشی، فرهنگی، میراث فرهنگی و گردشگری، نظام آموزش عالی و پژوهش در استان خوزستان است.

وی ضمن بازدید از مدرسه فرسوده یاسر در روستای ثدین و مدرسه استقلال در روستای تلبومه شهرستان باوی افزود: در درجه اول تلاش سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر این است که اعتبارات موجودی که پرداخت شده را ارزیابی و مبزان کارایی، نحوه استفاده و بهره‌وری از آن را مشخص کند.

واعظ مهدوی تصریح کرد: در صورتی‌که مشخص شود بهره‌وری کامل از مجموع فعالیت‌ها به دست آمده، افزایش اعتبارات در دستور کار قرار می‌گیرد اما اگر احساس شود اعتبارات موجود درست استفاده نشده است، توجیهی برای افزایش اعتبار نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت این بازدیدها و نقش آن در تصمیم‌گیری‌های آتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، عنوان کرد: سازمان سعی دارد در طول این بازدید و سفرها با مسائل و شرایط موجود در استان خوزستان آشنا شود.

واعظ مهدوی ادامه داد: در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی در کشور سرمایه‌گذاری‌های وسیعی انجام شده است و سعی بر آن بوده که پوشش تحصیلی به طور کامل فراهم شود.

وی با حضور در مسجدسلیمان از مدارس روستایی اندیکا دیدن کرده و به گفتگو با اهالی این منطقه پرداخت و مشکلات مربوط به ایاب و ذهاب، پوشاک، مواد غذایی، کمبود فضای اداری آموزش و پرورش، فقدان برق و سرویس بهداشتی، نبود سالن ورزشی، عدم وجود مراکز آموزشی دخترانه، وضعیت نمرات و تعداد دانش آموزان مناطق یادشده مسائلی بود که در این بازدید به آن پرداخته شد.

در پایان نیز معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به همراه هیات خود از حوزه علمیه اندیکا بازدید و در خصوص مشکلات آنان با مسئولان حوزه گفتگو کرد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: مدارس خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار