تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۱۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقی‌زاده: همه مدارس خوزستان، فردا دایر هستند
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: مدارس شعب اخذ رأی فردا، شنبه هشتم اسفندماه همانند کلیه مدارس مطابق روال عادی فعالیت خواهند داشت
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که مدارس شعب اخذ رأی فردا، شنبه هشتم اسفندماه همانند کلیه مدارس مطابق روال عادی فعالیت خواهند داشت، از نمایندگان مجلس دهم خواستار اختصاص ردیف‌های استخدامی ویژه برای آموزش‌وپرورش و توجه جدی به مسائل رفاهی، خدماتی و درمانی فرهنگیان استان شد.

محمد تقی‌زاده در خصوص امکان تعطیلی مدارس شعب اخذ رأی در استان، با بیان این‌که ضرورتی برای این کار وجود ندارد و همه مدارس استان فردا شنبه 8 اسفندماه دایر خواهند بود، اظهار کرد: روند مشارکت مردم تاکنون بسیار خوب بوده است و به نظر میرسد اگر به همین شکل تا آخرین دقایق رأی‌گیری ادامه یابد آمار بالایی از مشارکت مردم را شاهد باشیم.

وی پیام حضور مردم در این انتخابات را اعتماد به دولت و نظام و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی نظام و انقلاب را بیمه خواهند کرد؛ علاقه‌مندی و امیدواری مردم به آینده با توجه به تحولاتی که در سطح ملی و جهانی اتفاق افتاده است موجب شد که مردم در این انتخابات حضور گسترده‌ای داشته باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان در خصوص مطالبات و انتظارات مردم از مجلس دهم شورای اسلامی، عنوان کرد: مسائل برای مردم اولویت‌بندی شده است و اکنون مسائل اقتصادی و اشتغال در اولویت مطالبات مردم قرار دارد به همین دلیل منتخبان ملت در مجلس دهم باید تلاش کنند تا شرایط اقتصادی بهبود یابد و زمینه اشتغال بیشتر برای جوانان فراهم شود.

تقی‌زاده همچنین با اشاره به مشکلات آموزش‌وپرورش خوزستان افزود: نیروی انسانی آموزش‌وپرورش نیز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که آموزش‌و‌پرروش را در اولویت نخست مجلس قرار دهند زیرا در این‌صورت بسیاری از چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز رفع خواهد شد. مجلس باید در جهت رفع بحران‌ها و کاهش آسیب‌ها به‌صورت جدی وارد شود تا بتواند بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها را کاهش دهد.

وی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به معیشت فرهنگیان تأکید کرد و گفت: اگر یک معلم نسبت به معیشت خود نگران باشد، این نگرانی به بدنه جامعه و کلاس درس انتقال پیدا می‌کند و مطمئنأ در روحیه دانش‌آموز تأثیر منفی خواهد گذاشت به‌خصوص در استانی مانند خوزستان که جمعیت دانش‌آموزی آن یک میلیون نفر را شامل می‌شود و با احتساب والدین دانش‌آموزان سه میلیون نفر از جمعیت خوزستان مرتبط با آموزش‌و‌پرورش هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان مشکل اول در آموزش‌وپرورش استان را کمبود نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم با اختصاص ردیف‌های استخدامی ویژه برای آموزش‌وپرورش خوزستان و توجه جدی به مسائل رفاهی، خدماتی و درمانی فرهنگیان استان، زمینه ماندگاری نیروی انسانی باتجربه در خوزستان را فراهم کنند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر حداقل 6 هزار نفر نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش خوزستان متقاضی انتقال به دیگر مناطق کشور هستند و صرفأ به لحاظ مشکلات معیشتی، خدماتی و درمانی در این استان تقاضای انتقال بسیار زیاد است. بنابراین اگر زمینه سرمایه‌گذاری در این خصوص در خوزستان فراهم و علاقه‌مندی بیشتر شود، مطالبات نیروی انسانی در استان پاسخ داده خواهد شد و ماندگاری نیروی متخصص و باتجربه افزایش خواهد یافت.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: مدارس خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار