تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۱۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خواجه عنوان‌کرد:
تأثیرگذاری‌دانشگاه‌چمران در کشور با پرورش‌هزاران‌کارشناس
پرورش هزاران کارشناس و فارغ‌التحصیل و تلاش آن‌ها در کاهش وابستگی به بیگانگان، سهم کوچکی از تأثیرگذاری دانشگاه در کشور است
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: پرورش هزاران کارشناس و فارغ‌التحصیل و تلاش آن‌ها در کاهش وابستگی به بیگانگان، سهم کوچکی از تأثیرگذاری دانشگاه در کشور است.

تأثیرگذاری دانشگاه چمران در کشور با پرورش هزاران کارشناس

دکتر غلامحسین خواجه در آیین بزرگداشت شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه شهید چمران اهواز که امروز، 26 بهمن‌ماه در دانشکده تربیت بدنی این دانشگاه برگزار شد، با بیان این‌که ایران همواره یکی از کانون‌های خردورزی بوده است، اظهار کرد: خردورزی همواره در تمدن ایران ارجمند بوده و از همین جهت نخستین دانشگاه جهان یعنی دانشگاه جندی‌شاپور با سابقه‌ای بیش از چهار هزار سال در این تمدن وجود داشته است. دانشگاه جندی‌شاپور پس از اسلام نیز تأثیرات ارزشمندی بر شکوفایی تمدن اسلامی گذاشته است.

وی افزود: تلاش‌‌ها و خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهید چمران از آغاز راه‌اندازی تا به امروز را نمی‌توان در توسعه ایران در جنوب غرب کشور نادیده گرفت. پرورش هزاران کارشناس و فارغ‌التحصیل و تلاش آن‌ها در کاهش وابستگی به بیگانگان، سهم کوچکی از تأثیرگذاری دانشگاه در کشور است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به نقش دانشگاه در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: استقرار ستاد جنگ‌های نامنظم در دانشگاه شهید چمران در طول دفاع مقدس و پس از آن، ارائه خدمات فنی و آموزشی، اختصاص بیمارستان دانشگاه و اقدامات درمانی به رزمندگان گوشه‌ای از همراهی دانشگاهیان دانشگاه شهید چمران در سربلندی میهن اسلامی است.

خواجه با اشاره به اهمیت برگزاری این آیین گفت: از برگزارکنندگان مراسم بزرگداشت شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه تقدیر می‌شود و امیدواریم که موفقیت‌های دانشگاهیان همچنان ادامه داشته باشد.

آیین بزرگداشت شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه شهید چمران با حضور چمران رئیس شورای شهر تهران، صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، مقتدایی استاندار خوزستان، رییس فعلی و روسای سابق دانشگاه، اعضای هیات علمی، اساتید، پیشکسوت و جمعی از مسئولان و دانشجویان و با رونمایی از تندیس شهید مصطفی چمران در دانشکده تربیت‌بدنی آغاز شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار