تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۵۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور مسئولان کشوری؛
جشنواره روز جهانی تالاب‌ها در ایذه برگزار می‌شود
به دلیل ضرورت فرهنگ‌سازی برای حفظ این میراث مشترک که به نسل‌های آینده تعلق دارد و نیز برای جلوگیری از آتش سوزی‌های عمدی و زمین خواری جشنواره روز جهانی تالاب‌ها برگزار می‌شود
مدیرعامل سمن‌های زیستی خوزستان گفت: به دلیل ضرورت فرهنگ‌سازی برای حفظ این میراث مشترک که به نسل‌های آینده تعلق دارد و نیز برای جلوگیری از آتش سوزی‌های عمدی و زمین خواری جشنواره روز جهانی تالاب‌ها برگزار می‌شود.

هژیر کیانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تالاب‌های ایذه در چند سال اخیر با بحران بی آبی و خشکیدگی  مواجهه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خشکیدگی تالاب‌های ایذه به سبب برداشت‌های بی رویه از سفره آب‌های زیرزمینی دشت این شهرستان است، افزود: برداشت‌های بی رویه از 35 چاه حفاری شده بدون ارزیابی محیط زیستی در طی سال‌های متمادی شرایط امروز تالاب‌ها را بوجود آورده است .

مدیرعامل سمن‌های زیستی خوزستان عنوان کرد: در یک تصمیم نادرست ضد محیط زیستی و غیرکارشناسی شده بخش مهمی از تالاب های ایذه در منطقه بندون به مسکن شهرسازی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل ضرورت فرهنگ‌سازی برای حفظ این میراث مشترک که به نسل‌های آینده تعلق دارد و نیز برای جلوگیری از آتش سوزی‌های عمدی و زمین خواری جشنواره روز جهانی تالاب‌ها برگزار می شود، بیان کرد: این برنامه 13بهمن ماه در کنار تالاب میانگران از ساعت 9 الی 11 اجرا می‌شود. شرکت برای عموم مردم آزاد است.

کیانی به همکاری برخی از ادارات و سازمان‌های کشوری اشاره کرد و گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان،گروه هم‌اندیشی و تالابی کشور، دبیر خانه تخصصی منابع طبیعی کشور، شبکه ‌های مردم نهاد خوزستان در بر پایی این جشنواره همکاری و مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: با حضور مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور کارگاه آموزشی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، اساتید دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار