تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۹۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خواسته کشاورزان روستای عرب حسن شوشتر از مسولان
تعدادی از کشاورزان روستای عرب حسن از توابع شوشتر با تجمع در مقابل اداره جهاد کشاورزی این شهرستان خواستار دخالت مسئولان برای حل مشکل مالکیت اراضی خود شدند
کشاورزان روستای «عرب حسن» از توابع شوشتر خواستار حل مشکل مالکیت اراضی خود شدند.

تعدادی از کشاورزان روستای عرب حسن از توابع شوشتر با تجمع در مقابل اداره جهاد کشاورزی این شهرستان خواستار دخالت مسئولان برای حل مشکل مالکیت اراضی خود شدند.

یکی از کشاورزان این روستا اظهار کرد: اراضی کشاورزی روستائیان عرب حسن زیرپوشش طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان است و دو سال پیش برای تسطیح و ایجاد کانال و بهسازی تحویل داده شد.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: این روستا حدود سه هزار هکتار زمین و 102 کشاورز بهره بردار دارد.

وی اضافه کرد: زمین ها پیش از اجرای طرح مشاع بوده که یک هزار هکتار آن به عنوان مرحله نخست در سال 92 بین کشاورزان تقسیم و به آنها تحویل داده شد.

این کشاورز اظهار کرد: با وجودی که مرحله دوم طرح آماده واگذاری به روستائیان است اما تعدادی از کشاورزان به تقسیم بندی ها راضی نیستند و بیشتر از سهم خود را طلب می کنند که این مساله باعث اختلاف میان کشاورزان شده است.

وی با بیان اینکه این مشکل بعد از تسطیح اراضی بین کشاورزان بوجود آمده اضافه کرد: انتظار است که زمین ها طبق اسناد بین کشاورزان تقسیم شود.

این کشاورز تصریح کرد: دادگاه در این زمینه رای داده و در فرمانداری نیز چندین جلسه برگزار شده است اما تعدادی از کشاورزان به این رای اعتراض دارند و همین اختلافات باعث تحویل نشدن اراضی و کشت نشدن زمین ها در دو سال گذشته بوده است.

وی خواستار دخالت مسئولان برای حل هر چه سریع تر این اختلاف شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر نیز در این باره گفت: اراضی کشاورزی روستای عرب حسن بخشی از طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری است.

منوچهر رحیمی افزود: اختلاف میان کشاورزان، ملکی است و جهاد کشاورزی نمی تواند در آن دخالت کند.

وی مرجع رسیدگی به اختلافات ملکی کشاورزان را دادگاه دانست و اظهار کرد: تعدادی از کشاورزان به مراجع قضایی شکایت کرده اند و دادگاه نیز رای صادر کرده است اما از آنجایی که 20 روز مهلت اعتراض به رای در نظر گرفته شده باید تا پایان این مهلت منتظر بمانیم.

شهرستان شوشتر در شمال خوزستان قرار دارد. در این شهرستان بیش از 60 هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت گندم می رود که بیش از 40 هزار هکتار آن به گندم آبی اختصاص دارد.

در سال زراعی گذشته بیش از 48 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان این شهرستان خریداری شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار