تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان :
مشکلات مالی مانع آبرسانی به برخی روستاها می شود
به دلیل اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان های آبادان و خرمشهر با مشکلات مالی روبه رو است امکان آبرسانی به برخی روستاهای این دو شهرستان وجود ندارد
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: به دلیل اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان های آبادان و خرمشهر با مشکلات مالی روبه رو است امکان آبرسانی به برخی روستاهای این دو شهرستان وجود ندارد.

مشکلات مالی مانع آبرسانی به برخی روستاهای آبادان و خرمشهر می شود

محمدرضا شمسایی سه شنبه در حاشیه شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان در محل سرسرای اداری استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در شبانه روز بالغ بر 230 هزار مترمربع آب شرب در آبادان و خرمشهر توزیع می شود اما به برخی روستاهای آبادان و خرمشهر امکان انتقال آب شرب وجود ندارد.

وی افزود: در مناطق آبادان و خرمشهر برای هر نفر باید 180 لیتر آب تولید و توزیع شود اما متاسفانه مشکلاتی که همچون فرسودگی شبکه آب شرب این دو شهرستان وجود دارد برای هر نفر 300 لیتر آب توزیع می شود.

شمسایی اظهار کرد: هدر رفت شبکه توزیع آب در آبادان و خرمشهر بالا است و به دلیل فرسودگی که در این شبکه هست امکان بالا بردن فشار آب نیست؛ قدمت شبکه آبرسانی در خرمشهر و آبادان به 50 سال عمر دارد.

مدیرعامل سازمان آب و برق استان گفت: برای حل مشکلات اساسی شبکه آبرسانی در این مناطق باید به آب و فاضلاب شهری و روستایی اعتبار داده شود.

وی همچنین با اشاره به طرح زهکشی نخلستان های آبادان و خرمشهر بیان کرد: این طرح در سال 68 آغاز شد و هم اکنون توسط سازمان آب و برق خوزستان ایستگاه های پمپاژ و شبکه های اصلی ساخته شده است.

شمسایی افزود: نیمی از شبکه های فرعی این طرح ساخته شده ، و احداث باقی این شبکه به جهاد نصر و جهاد کشاورزی خوزستان واگذار شد.

وی گفت: بخشی از شبکه های زهکشی نخیلات این دو منطقه نوسازی نشده و باید تشکل های کشاوزی نخلستان در آبادان و خرمشهر تشکیل شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار