تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۳۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز:
بودجه سال 95 شهرداری اهواز قبل از زمان قانونی تقدیم شورا شد
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز گفت: بودجه سال 95 شهرداری اهواز قبل از زمان قانونی تقدیم شورا شد
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز گفت: بودجه سال 95 شهرداری اهواز قبل از زمان قانونی تقدیم شورا شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز درخصوص بودجه این شهرداری در سال 95 گفت: بدلیل مشکلات حاکم بر اقتصاد کشور و با توجه به رکود موجود در بخش مسکن و ارزش افزوده که سهم عمده ای از درآمدهای شهرداری های کشور را به خود اختصاص می دهد و دلایل دیگر، سقف بودجه سال 95 شهرداری اهواز  نسبت به سال 94 افزایش پیدا نکرده است.

ابراهیم نوشادی به نحوه توزیع بودجه شهرداری اهواز در بخش های مختلف اشاره و تصریح کرد: منابع بودجه سال آینده شهرداری اهواز 1239 میلیارد تومان تنظیم شده است که از این مبلغ، 716 میلیارد تومان آن مربوط به درآمدهای داخلی و نقدی شهرداری اهواز است، 398 میلیارد تومان به اوراق مشارکت، وام، فروش زمین و املاک اختصاص یافته،حدود 100 میلیارد تومان از محل کمک های دولت به قطار شهری و 20 میلیارد تومان نیز مربوط به کمک های دولتی از محل دارایی ها می باشد.

وی اظهار داشت: 865 میلیارد تومان از کل بودجه شهرداری اهواز به بخش هزینه عمرانی که 70 درصد بودجه شهرداری را شامل می شود اختصاص داده شده همچنین تلاش کردیم که هزینه های جاری را با اختصاص مبلغ 375 میلیارد تومان کمترین افزایش را پیدا کند. بدین ترتیب هزینه های این بخش نسبت به سال گذشته تنها ده درصد افزایش یافته است.

نوشادی گفت: 59 درصد بودجه عمرانی به برنامه حمل و نقل و بهبود عبور و مرور شهری اختصاص داده شده است که در این برنامه احداث و تکمیل تقاطع ها از جمله ادامه تقاطع چند سطحی شهید بندر، تکمیل تقاطع جواد الائمه، پل ولایت، زیر گذر شریعتی و احداث 5 تقاطع جدید در محور گلستان پیش بینی شده  همچنین به زیرسازی و آسفالت نیز164 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برنامه بهبود محیط شهری 21 درصد بودجه عمرانی را به خود اختصاص  داده است که 171 میلیارد تومان برای احداث پارکها، مبلمان، المان، روشنایی و غیره در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز ادامه داد: برنامه ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی تفریحی و توریستی 5 درصد بودجه عمرانی را که بالغ بر 46 میلیارد تومان است به خود اختصاص داده که شامل احداث اماکن و مجتمع های ورزشی و غیره است.

وی اظهار داشت: 3 درصد بودجه عمرانی یعنی بالغ بر 27 میلیارد تومان به برنامه ایجاد تسهیلات و تاسیسات شهری شامل تکمیل کشتارگاه، تکمیل آرامستان باغ فردوس، بازارچه ها و میادین میوه و تره بار و 2 درصد بودجه که 16 میلیارد تومان است نیز به هدایت و دفع آبهای سطحی اختصاص یافته است.

ابراهیم نوشادی در خصوص زمان و نحوه تدوین بودجه سال 95 شهرداری اهواز گفت: دستور العمل نحوه تنظیم بودجه سال 95 شهرداری اهواز در شهریورماه، توسط شهردار ابلاغ و فرآیند تدوین بودجه آغاز گردید و پس از آن نیز با تشکیل کارگروه های درآمدی، جاری و عمرانی در تمام سطوح سازمانی شهرداری ادامه یافت که خوشبختانه با تلاش های شهردار، مدیران و کارشناسان شهرداری بودجه سال آینده قبل از مهلت قانونی تدوین و تقدیم شورای اسلامی شهر گردید.

وی ادامه داد: در برخی جلسات تدوین بودجه اعضای شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند و ما امیدوارم همچون سال های گذشته، بودجه شهرداری تا پایان بهمن ماه به تصویب شورای اسلامی شهر برسد و قبل از پایان سال آن را به تمام سطوح سازمانی ابلاغ کنیم.

 معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز اولویت در تدوین بودجه را اتمام پروژه های نیمه تمام برشمرد و اظهار داشت: در بودجه سال 95 برای تعیین تکلیف سهام شهرداری، ردیف های مستقلی در بودجه تعریف شده است و واحدهای مربوطه مکلف شدند سهام شهرداری را بررسی و درآمدهای حاصل از این سهام را در سیستم حسابداری ثبت نمایند.

وی گفت: همچنین در تبصره بودجه، وضعیت اجاره املاک، اموال و فضاهای شهر که در اختیار شهرداری و سازمانهای تابعه هستند باید مشخص و بررسی شوند. به عنوان مثال در گذشته در قراردادهای اجاره ای مشکلاتی برای شهرداری ایجاد گردیده و یا قیمت اجاره بسیار پایین تر از قیمت روز بوده که این موضوع نیز در سال 95 تعیین تکلیف می شود.
:
:
:
آخرین اخبار