تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۱۴۳۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زخم‌های خرمشهر سر باز کرد؛
امکان وقوع یک فاجعه زیست‌محیطی در خرمشهر
در نشست بررسی مشکلات خرمشهر، از امکان وقوع یک فاجعه زیست‌محیطی در این شهرستان پرده برداشته شد

در نشست بررسی مشکلات خرمشهر، از امکان وقوع یک فاجعه زیست‌محیطی در این شهرستان پرده برداشته شد.

شب گذشته نشست بررسی معضلات و مشکلات این شهرستان در حضور استاندار خوزستان، اعضای شورای اداری استان و شهرستان برگزار شد.

در این نشست مشکلات به‌ وجود آمده برای این شهرستان در مدت اخیر مورد بررسی قرار گرفت و توسط فرماندار خرمشهر عنوان شد.

ولی‌الله حیاتی در این نشست به بررسی مشکلات خرمشهر پرداخت و اظهار کرد: خرمشهر در مدت اخیر با مشکلاتی مواجه بوده است که لزوم بررسی آنها توسط مقام عالی دولت در استان بدیهی است. 

وی در تشریح مشکلات این شهرستان به چهار نکته عمده اشاره داشت و عنوان کرد: به‌تازگی از کارخانه صابون‌سازی خرمشهر میعاناتی دپو شده که در صورت عدم رسیدگی به آن یک فاجعه زیست‌ محیطی و ملی رخ خواهد داد. 

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: مخازنی که از آن این میعانات منتشر شده است مخصوص نگه‌داری این موارد نبوده و در صورتی که پرسنل پالایش و پخش در اسرع وقت به آن رسیدگی نمی‌کردند یک فاجعه رخ می‌داد. 

حیاتی افزود: اکنون نیز این موضوع به‌طور موقت تسکین داده شده است و هر لحظه امکان انفجار مخازن نگهداری این مواد وجود دارد.

فرماندار خرمشهر در ادامه به مشکل انتقال تأسیسات آب به حفار شرقی اشاره کرد و خواستار بررسی این مشکل برای مردم منطقه شد.

حیاتی همچنین به مشکلات زیرساختی منطقه 90 هکتاری اشاره کرد و یادآور شد: اهالی این منطقه مدت‌هاست به فرمانداری، شهرداری خرمشهر حتی سازمان منطقه آزاد اروند مراجعه کرده‌اند و خواستار پیگیری مشکلات منطقه خود شده‌اند که از استاندار خوزستان خواستاریم در راستای حل این معضل تعامل لازم را در بین دستگاه‌های ایجاد کند. 

معاون استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: در بحث شهرک حمل‌ونقل خرمشهر نیز به مشکل برخورده‌ایم چرا که این مجتمع شروع به کار کرده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

* نگهداری و خرید میعانات جرم محسوب می‌شود
رئیس سازمان محیط‌ زیست استان خوزستان نیز انتشار این مواد را فاجعه بار خواند و اظهار کرد: این مواد از پسماندهای ویژه و خطرناک محسوب می‌شوند. 

 احمدرضا لاهیجان‌زاده افزود: بدون مجوز سازمان محیط‌ زیست هیچ شرکتی حق خرید و یا فروش این مواد را ندارد، نگهداری از این مواد جرم محسوب می‌شود و بر علیه شرکت خاطی اعلام جرم و شکایت خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: اگر پالایش و پخش وارد این موضوع نشده بود فاجعه ملی به‌بار می‌آمد. 

در این نشست مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان خرمشهر نیز با حضور در این جلسه از بدهی این اداره به تأمین اجتماعی شهرستان خبر داد و گفت: اداره تأمین اجتماعی شهرستان چند مجتمع آموزشی و مدارس این شهرستان را در بازداشت خود درآورده و در مقابل بدهی اداره آموزش‌وپرورش به مزایده گذاشته است. 

در این نشست شهردار خرمشهر با اشاره به بدهی این سازمان به اداره تأمین اجتماعی و دارایی خرمشهر، خواستار تعامل برای برطرف کردن این مشکلات شد. 

در پایان استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت شهرهای آبادان و خرمشهر و دارا بودن فرصت‌های فراوان در این شهر، از مسئولان نهادهای مختلف خواست تا با جدیت کامل به وظایف خود عمل کنند.

مرجع / فـارس
برچسب ها: خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار