تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان شوشتر خبر داد:
تسریع در روند رسیدگی به جرائم فضای مجازی در شوشتر
برای نخستین بار کمیته نظارت بر فضای مجازی در این شهرستان تشکیل شده و روند رسیدگی به جرائم فضای مجازی در شوشتر سرعت می گیرد
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان شوشترگفت: برای نخستین بار کمیته نظارت بر فضای مجازی در این شهرستان تشکیل شده و روند رسیدگی به جرائم فضای مجازی در شوشتر سرعت می گیرد.

عیسی پورسلیمی افزود: یکی از جرایم شایع در فضای مجازی علیه اخلاق عمومی ، هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه اشخاص است و برخی افرادبا اهداف انتقام جویی به نشر اکاذیب و یا هتک حرمت افراد در فضای مجازی اقدام می کنند.

وی افزود: رییس اداره مخابرات، ارشاد و فرهنگ اسلامی ،پلیس فتا، کارشناس انفورماتیک مخابرات استان و اطلاعات سپاه اعضای کمیته نظارت بر فضای مجازی هستند.

پورسلیمی تصریح کرد: فعال نمودن دایره حقوقی واستعلامات مخابرات شهرستان، ارسال پیامک اطلاع رسانی به شهروندان در جهت جلوگیری کلاهبرداری های اینترنتی، نظارت برکافی نت ها و کلوپ ها و اطلاع رسانی مصادیق محتوای مجرمانه به شهروندان از جمله مصوبه های اولین نشست این کمیته بود.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان شوشتر توسعه و سهولت دسترسی به اینترنت، تنوع نرم افزارها و شبکه های اجتماعی و شکل نگرفتن فرهنگ صحیح استفاده از شبکه های اجتماعی را از علل افزایش جرایم اینترنتی دانست.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: شوشتر
:
:
:
آخرین اخبار