تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۱۳۹۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان دزفول:
ساخت و ساز در باغ های مرکبات پیگرد قضایی دارد
روند تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ های دزفول آغاز شده و تا پاکسازی کامل ادامه دارد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول از برخورد با افرادی که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در باغ های مرکبات می کنند خبر داد و گفت:روند تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ های دزفول آغاز شده و تا پاکسازی کامل ادامه دارد.

احمد قهرمانی روز سه شنبه در حاشیه تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در یکی از باغ های مرکبات دزفول در مسیر جاده شوشتر حفاظت از باغ های مرکبات دزفول به عنوان یکی از سرمایه های ملی را مهم دانست و افزود:افرادی که اقدام به ساخت و ساز در زمین های کشاورزی و باغ های مرکبات کرده اند تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و ساخت و ساز آنها نیز تخریب می شود.

وی با اشاره به تخریب چند ساختمان در باغ های دزفول گفت:روند تخریب سایر سازه های غیر مجاز همچنان با حکم قضایی ادامه دارد.

قهرمانی گفت:85 طرح ساخت و ساز غیرمجاز در باغ های دزفول شناسایی شده و در انتظار صدور حکم تخریب می باشند که پس از بررسی حکم صادر و نسبت به تخریب آنها اقدام خواهد شد.

رییس امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول رعایت مقررات قانونی و حفظ حقوق شهروندان را از وظایف جهاد کشاورزی دانست و گفت:ساخت هرگونه بنا بدون رعایت قوانین و مقرارت مربوطه در باغ و اراضی کشاورزی به هر نحو ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود.

محمد احمدی سیاهپوش افزود:طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوبه سال ۷۴ و اصلاحیه سال ۸۵ افرادی که بدون کسب اجازه از کمیسیون تبصره یک اقدام به ساخت هرگونه سازه در باغ و اراضی کشاورزی کنند تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه حکم تخریب ساختمان های غیر مجاز واقع در باغ های دزفول پس از رسیدگی و تایید دادگاه تجدید نظر با حکم دادستانی به مرحله اجرا درآمده است گفت:تاکنون چند سازه تخریب شده و امروز نیز یکی دیگر از ساخت و سازها در جاده شوشتر تخریب گردید.

وی گفت:سالهای پیش نیز این قانون در دزفول اجرا شده ولی امسال دولت با جدیت بیشتری این موضوع را در دستور کار قرار داده است به طوری که تا پایان سال ۴۳ ساختمان در باغ های مرکبات بخش های مختلف دزفول تخریب می شود.

رییس امور اراضی جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز در باغ و اراضی کشاورزی تخلف می باشد افزود:ساخت و ساز باید با موافقت کمیسیون تبصره یک انجام شود.

احمدی سیاهپوش گفت:برای ساخت هرگونه سازه در باغ های دزفول سه شرط سند ثبتی ، عمر بالای سه سال باغ و وسعت بالای نیم هکتار ضروری است ضمن اینکه فرد متقاضی باید تقاضای ساخت و ساز را به کمیسیون تبصره یک ارایه نماید.

وی افزود: در صورت تایید و پذیرش تقاضا در کمیسیون مذکور کشاورز و باغدار می تواند نسبت به ساخت و ساز در باغ و اراضی کشاورزی اقدام کند در غیر این صورت تخلف محسوب شده و با حکم قضایی تخریب می شود.

در جریان تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در یک باغ واقع در ابتدای جاده دزفول - شوشتر که صبح روز سه شنبه با حکم دادستانی و حضور دادستان در محل انجام شد محوطه سازی و استخر بنا تخریب گردید.

همچنین به دلیل تخلیه نشده ساختمان دو طبقه مذکور در این باغ به دستور دادستان مهلت یک هفته ای برای تخلیه ساختمان داده شد.

با استقبال گردشگران از باغ های شهرستان دزفول در سالهای اخیر تفکیک باغ های مرکبات به قطعات کوچک و فروش آنها رونق گرفته است.

پنجهزار و ۵۰۰ هکتار باغ مرکبات در دزفول وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار