تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۱۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان تشریح کرد:
جزئیات قتل خانوادگی در خرمشهر / سرقت گوشی همراه با استفاده از سلاح کمری در اهواز
جزئیات قتل خانوادگی در خرمشهر، آدم‌ربایی در کارون، برقراری امنیت انتخابات / کشف 67 درصد جرایم ارتکابی در خوزستان / کاهش 14 درصدی انواع جرایم / اجرای مرحله دهم طرح ارتقای امنیت اجتماعی در خوزستان/ سرقت گوشی همراه با استفاده از سلاح کمری در اهواز / افزایش 5 درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی و سنتی
جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: با توجه به اهمیت مساله انتخابات در کشور؛ با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده، انتخاباتی خوب، سالم و آرام در پیش خواهیم داشت.

سرهنگ سیدمحمد صالحی در نشست خبری که امروز(6 دی ماه) در معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان برگزار شد، وی با اشاره به اقدامات مهم در مجموعه پلیس آگاهی و کلانتری‌های مرکز خوزستان در هفته گذشته، به یک فقره آدم‌ربایی در شهرستان کارون اشاره کرد و توضیح داد: هفته گذشته در شهرستان پسربچه‌ای 10 ساله صبح هنگام و در زمان رفتن به مدرسه، توسط دو نفر که از دوستان و همکاران پدرش بوده‌اند، ربوده شد. علت ربایش این کودک، اختلاف‌ها و حساب و کتاب‌های مالی دو سارق با پدر کودک بود و کل خانواده کودک نیز در جریان کامل علت این موضوع بوده‌اند.

وی افزود: در این فقره، پلیس آگاهی خوزستان با اقدامات اطلاعاتی و فنی و پلیسی و در یک عملیات ضربتی توانست در کمتر از 72 ساعت آدم‌رباها بدون پرداخت کوچک‌ترین مبلغ شناسایی و دستگیر کند.

صالحی ادامه داد: پسر بچه کاملا سالم از دست‌آدم رباها آزاد شد. یکی از آدم‌رباها نیز متواری است که به زودی توسط پلیس دستگیر خواهد شد.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به وقوع دو فقره قتل در خرمشهر در هفته گذشته اظهار کرد: در این حادثه که 3 دی ماه در خرمشهر رخ داد، فردی به همراه خواهرش در خانه خود و با دست‌های بسته‌شده به قتل رسیدند.

وی در خصوص نحوه وقوع این دو قتل توضیح داد: دختر 24 ساله فرد مقتول که فرزند طلاق نیز هست، به علت اختلافات خانوادگی با وارد کردن ضربه‌ای بر سر پدر خود با یک آچار، وی را به قتل رساند و دست و پای پدر خود را بسته و در خانه نگهداری می‌کرده و با ورود عمه دختر به داخل خانه، او را نیز به قتل رسانده است. پدر و عمه هر دو سن بالای 50 سال سن داشته اند. قاتل در کمتر از یک هفته و صبح امروز دستگیر شد.

انتخاباتی خوب و سالم در پیش داریم

صالحی درباره برقراری امنیت پروسه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در خوزستان گفت: با توجه به اهمیت مساله انتخابات در کشور؛ با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده، انتخاباتی خوب، سالم و آرام در پیش خواهیم داشت.

وی افزود: سعی خواهیم کرد که انتخابات در استان خوزستان در نهایت امنیت برگزار شود.

کشف 67 درصد جرایم ارتکابی در خوزستان

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان اظهار کرد: در 9 ماهه امسال شاهد کاهش 7 درصدی جرایم سرقت نسبت به مدت مدت مشابه سال گذشته در سطح استان بوده‌ایم و در این مدت، 67 درصد از جرایم کشف شده است.

وی افزود: در 9 ماهه امسال، سرقت موتورسیکلت 16 درصد، سرقت از مکان 10 درصد و سرقت وسایل داخل خودرو نیز 8 درصد کاهش یافته است.

صالحی درباره عوامل موثری بر کاهش جرایم در سال جاری گفت: کنترل مجرمان سابقه‌دار و تشدید برخوردهای قضایی با مجرمان، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های مراقبتی در قالب نگهبانان محله، توسعه و افزایش کمی و کیفی آموزش‌های همگانی در سطح جرایم هدف در راستای ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی جامعه توسط فرماندهان و مسئولان انتظامی استان از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کاهش جرایم بوده است.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت ادارات دولتی و حتی برخی از مدارس به عنوان پارکینگ، استفاده از دوربین‌های مداربسته در ادارات دولتی و خصوصی و افزایش تمایل شهروندان به استفاده از دوربین‌ها بر کاهش جرایم تاثیرگذار بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان همچنین با اشاره به افزایش کشفیات انواع مواد مخدر توسط پلیس اظهار کرد: در 9ماهه امسال، انهدام باندهای توزیع مواد مخدر یک درصد افزایش داشته است.

کاهش 14 درصدی انواع جرایم

صالحی گفت: در این مدت همچنین با اشراف کامل پلیس، ارتکاب انواع جرایم 14 درصد کاهش یافته و درصد کشف به وقوع در فضای مجازی 104 درصد بوده است. دستگیری مرتکبان جرایم سایبری نیز 40 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش انواع جرایم سرقت در آذرماه امسال عنوان کرد: انواع جرایم سرقت در سطح استان در آذر ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش یافته است. کاهش سرقت اماکن با 42 درصد، وسایل داخل خودرو با 20 درصد، سرقت مغازه با 19 درصد و سرقت منزل با 14 درصد، به ترتیب بیشترین کاهش انواع جرایم در آذرماه 94 بوده است. میزان کشف به وقوع نیز در آذرماه 65 درصد بوده که نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد داشته است.

اجرای مرحله دهم طرح ارتقای امنیت اجتماعی در خوزستان

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به اجرای دهمین مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با بهره‌گیری از حداکثر توان اطلاعاتی و عملیاتی اجرایی شده است و با وجود زمان محدود این طرح که به صورت ماهانه و هفتگی و یا در دو مقطع زمانی در یک ماه اجرا می‌شود، در طی ماه گذشته پیشرفت های خوبی به دست آمده است. در دهمین مرحله این طرح میزان کشفیات در کیف‌قاپی 105 درصد، کشفیات سرقت از مغازه‌ها 35 درصد و کشف سایر جرایم نیز 62 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: حاصل اجرای 5 روزه طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ماه گذشته، کشف و ضبط 24 دستگاه انواع خودرو و 68 دستگاه انواع موتورسیکلت سرقتی از سارقان بوده که پس از شناسایی مال‌باختگان، به آنان تحویل داده شده است.

سرقت گوشی همراه با استفاده از سلاح کمری در اهواز

صالحی درباره سرقت گوشی‌های تلفن همراه در اهواز گفت: افرادی در گروه‌های 2 یا 3 نفره و یا 4 نفره در مناطق حاشیه‌ای اهواز با استفاده از سلاح کمری اقدام به سرقت گوشی‌های همراه می‌کردند که با تلاش کارآگاهان پلیس استان، این سارقان شناسایی شدند و مقدار قابل‌توجهی تلفن‌های همراه، تبلت و سایر وسایلی که از مال‌باختگان بر سرقت برده شده بود، کشف و افراد مال‌باخته نیز شناسایی شدند. در این مورد، برای هر سارق پرونده‌ای جداگانه تشکیل و سارقان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره تاکید فرمانده انتظامی خوزستان مبنی بر نحوه استفاده از اسلحه‌های مجوزدار گفت: افرادی که سلاح‌های مجاز شکاری در اختیار دارند، اگر از سلاح خود استفاده مجرمانه کنند و مرتکب تخلف شوند، مجوز حمل سلاح این افراد باطل خواهد شد.

افزایش 5 درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی و سنتی

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: در 9 ماهه امسال همکاران در مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان موفق به کشف انواع مواد مخدر اعم از صنعتی و سنتی شدند که کشفیات در این زمینه 5 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: در این مدت یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر متشکل از قاچاقچیانی که در دیگر استان‌ها بودند و ارتباط بسیار نزدیکی با هم داشتند، قصد ورود یک محموله 309 کیلوگرمی تریاک وحشیش به استان خوزستان داشتند، که با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، این محموله کشف و 5 نفر در این زمینه دستگیر شدند و 2 دستگاه خودرو مربوط به قاچاقچیان نیز توقیف شد.

صالحی همچنین درباره آمار تماس‌های مردم با مرکز فوریت‌های پلیس در 9 ماهه امسال گفت: میزان تماس‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 4 درصد افزایش داشته و مجموع تماس‌های عملیاتی که پلیس در صحنه حاضر شده نیز 3 درصد افزایش یافته است. آمار تماس‌های مردم با پلیس در مدت مشابه سال گذشته 326 هزار و 404 مورد بوده که در سال 94 به 334 هزار و 850 مورد افزایش یافته است.

وی افزود: در 9 ماهه امسال تماس‌های مردم با سامانه 197 مرکز نظارت همگانی که پل ارتباطی مردم با پلیس است، 77 درصد افزایش داشته است. پیشنهاد و درخواست مردم از پلیس نیز افزایش 90 درصدی داشته که بیانگر مشارکت فعال مردم با پلیس است.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان ادامه داد: میزان شکایت‌های مردم از عملکرد پلیس 53 درصد کاهش یافته و تقدیر و تشکر مردم از خدمات پلیس استان خوزستان 59 درصد افزایش یافته است و این نشان‌دهنده رضایت مردم از نحوه عملکرد پلیس است.

صالحی درباره آمار کلی پرونده‌های موجود در مرجع نظامی استان در 9 ماهه امسال عنوان کرد: آمار مواردی که در مرجع نظامی دارای پرونده هستند اعم از تصادف و اختلاف‌های خانوادگی و زناشویی تا انواع سرقت، 103 هزار و 607 فقره پرونده بوده است.

وی افزود: در 6 ماه اول 94 نیز 73 درصد از پرونده‌های موجود در کلانتری‌های خوزستان که جهت نظرخواهی به مشاور کلانتری ارجاع داده شده بودند، منجر به صلح و سازش شدند.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شهروند اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
1
4
درود بر برادران عزیز و زحمت کش نیروی انتظامی ... خدا حفظتون کنه
:
:
:
آخرین اخبار