تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش سوزی گسترده در انبار کالا در اهواز مهار شد
پس از گذشت بیش از 5 ساعت آتش سوزی گسترده در انبار کالای خانگی مهار شد
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در محل حادثه اظهار داشت: در روز جمعه راس ساعت 16:16 با تماس به سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر رخداد حادثه آتش سوزی وسیع در انبار بزرگ کالای خانگی واقع در خیابان اصلی انقلاب اطلاع داده شد. با توجه به نزدیکی ایستگاه آتش نشانی به محل وقوع حادثه آتش‌نشانان یک دقیقه بعد در محل حاضر شدند.

به گزارش خوزنیوز؛ امیرنجفی افزود: آتش نشانان به محض ورود با شعله های مهیب آتش که از گوشه گوشه ضلع غربی به آسمان زبانه می‌کشیدند روبرو شدند به نحوی که طی اظهار و تماس شهروندان دود متساعد شده از کیلومترها آنطرف تر مشاهده می‌شد که همه و همه بیانگر این بود که از شروع آتش سوزی مدتی گذشته است و با توجه به چیدمان غیراصولی کالاها، قرار گرفتن در مسیر وزش باد و عدم امکان دسترسی به کانون آتش، حریق به سرعت گسترش یافته بود.

نجفی ادامه داد: فرمانده تیم حاضر در محل همزمان با اجرای عملیات اطفا حریق از ستاد فرماندهی تقاضای اعزام نیروهای کمکی و پشتیبانی نمود و در نهایت پس از گذشت بیش از 5 ساعت علاوه برکنترل حریق و جلوگیری از سرایت آتش به دو انبار مملو از کالای خانگی آتش سوزی را اطفا نمودند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در این حادثه 17 دستگاه خودروی اطفا حریق و امدادنجات از سازمان آتش نشانی و 5 دستگاه خودروی تانکر آبرسان و اطفاحریق از شرکت نفت، مناطق نفت خیز کارون و صنایع فولا شرکت داشتند.

وی اظهار کرد: در این عملیات سنگین 51 نیروی آتش نشان به همراه معاون عملیات و مدیران مناطق آتش نشانی حضور داشتند، در این عملیات 5 نفر از پرسنل ایثارگر و خدوم آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بدلیل سقوط از ارتفاع و دودزدگی به مراکز درمانی اعزام گردیدند، همچنین آتش نشانان موفق به نجات یک نفر از خدمه انبار گردیدند.
:
:
:
آخرین اخبار