تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۳۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد:
صدور مجوز جذب 45 هیأت‌علمی و تاسیس 3 رشته جدید در علوم پزشکی اهواز
مجوز تاسیس 2 رشته روماتولژی و ریه در مقطع فوق تخصصی به دانشگاه اهواز داده شد که با مجوزی که در سال 93 برای تاسیس رشته جراحی عروق در مقطع فوق تخصصی اخذ شده، جمع مجوز رشته های جدیدی در این مقطع به سه مجوز رسید
صدور مجوز جذب 45 هیأت‌علمی و تاسیس 3 رشته جدید در علوم پزشکی اهوازخوزنیوز: دومین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 94 با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه با هدف بررسی وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه، بررسی آیین نامه مربوط به نحوه پذیرش واحدهای فناور و مراکز رشدی دانشگاه، اجرای پایان نامه های دستیاری مطابق شیوه نامه اجرایی طرح های تحقیقاتی، تصویب برنامه های آموزشی پیشنهادشده از طرف دانشکده بهداشت، تعیین عضو هیئت منصفه رسیدگی به تخلفات تشکل های دانشجویی و اصلاح بند مربوط به شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد و غیر دولتی در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر اسماعیل ایدنی در این نشست ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در دو ماه گذشته میزبان هیئت های بورد تخصصی وزارت بهداشت بود که تمام گروهای آموزشی بالینی پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفتند و تقریبا" تمام آنها مورد تایید قرار گرفتند.

ایدنی ادامه داد: همچنین چند گروه آموزشی بخاطر مشکلات کمبود اعضاء هیئت علمی بصورت مشروط مورد تایید قرار گرفتند ولی این مشکل تنها مختص دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نبوده، بلکه در تمامی دانشگاههای کشور این مشکل موجود است.

رئیس دانشگاه افزود: از زمان شروع بکار دولت جدید، هیچ گونه مجوز استخدامی برای جذب اعضاء هیئت علمی به دانشگاههای کشور اعطاء نشده بود که امسال خوشبختانه تعداد 10000 مجوز استخدام هیئت علمی در کشور صادر و با رایزنی ها و پیگیری های صورت گرفته سهمیه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز 45 نفر بود.

وی گفت: با جذب این 45 نفر در صورت وجود افراد دارای شرایط جذب تا حد بسیار زیادی مشکل کمبود اعضاء هیئت علمی در گروههای آموزشی مرتفع است که فراخوان آن اسفندماه سال جاری و بر اساس نیازهایی که از طرف گروههای آموزشی و دانشکده ها اعلام شود، منتشر خواهد شد.

ایدنی افزود: گروه های آموزشی جراحی مغز و اعصاب، نورولوژی، رادیولوژی و پاتولوژی از نظر اعضاء هیئت علمی در وضعیت مناسبی قرار نداشته؛ بخصوص گروه جراحی مغز و اعصاب که عملا"یک عضو هیئت علمی استخدامی دارد و 2 نفر سرباز هیئت علمی که کار تربیت دستیار را نیز باید انجام دهند که با رایزنی های انجام شده فعلا" مشکلی برای ادامه کارگروه وجود ندارد؛ البته مشکل گروه های جراحی مغز و اعصاب یک مشکل است و در کل گروه‌های برد جراحی اعصاب در کشور، تنها 12 نفر موفق به اخذ برد شدند.

رئیس دانشگاه ادامه داد: مجوز تاسیس 2 رشته روماتولژی و ریه در مقطع فوق تخصصی نیز در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دانشگاه اهواز داده شد که با مجوزی که در سال 93 برای تاسیس رشته جراحی عروق در مقطع فوق تخصصی اخذ شده، جمع مجوز رشته های جدیدی که در این مقطع تیم مدیریتی جدید دانشگاه اخذ شده به سه مجوز رشته جدید رسید.

وی گفت: مشکل عمده ای که بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان در استان با آن مواجه شدیم کمبود شدید نیروی انسانی بود که وزارت بهداشت مجوز استخدام 1200 نفر را در جذب رشته های گروه پرستاری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز صادر نمود ولی بدلیل اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی استان متناسب با نیازهای بازار تربیت نشده اند، در سه مرحله فراخوان در حدود 600 نفر استخدام شدند که از این تعداد تنها 285 نفر نیروی جدید بودند و بقیه، افرادی هستند که به نحوی در واحدهای تابعه دانشگاه مشغول به فعالیت بودند.

ایدنی تصریح کرد: برای حل این مشکل باید ظرفیت تربیت نیروهای کارشناسی در شهرستان ها ایجاد میشد که مجتمع های آموزش عالی سلامت در همین راستا طراحی شدند تا نیروهایی که نیازمند حوزه بهداشت و درمان هستند با حمایت دانشکده های معین بتوانند به آموزش نیروها متناسب با نیازهای بومی همان منطقه پردازند، که این نیز یکی دیگر از اقدامات دولت تدبیر و امید برای تطابق نیاز بازار کار سلامت و آموزش نیروی انسانی متناسب می باشد.

وی ادامه داد: مناقصه احداث بخش جامع قلب در طبقات فوقانی اورژانس بیمارستان گلستان با بیش از 110 میلیارد ریال انجام شده است، همچنین سه دستگاه آنژیوگرافی جدید نیز با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال سفارش داده شده که با این اقدام ظرفیت های خوبی در آزاد شدن فضاهای درمانی در سایر بیمارستان ها فراهم میشود و مشکل کمبود فضاهای درمانی که یکی از دغدغه های جدی بیمارستان ها است در یک فاصله کوتاه مدت برطرف می شود.

رئیس دانشگاه گفت: با پیگیری های انجام شده، خوشبختانه قرارداد نهایی استفاده از 360 تخت بیمارستان شهید بقایی اهواز به عنوان یک مرکز آموزشی درمانی منعقد شده است که عملیات بازسازی آن آغاز شده است و اگر طبق برنامه ریزی پیش برود تا آخر سال جاری این بیمارستان نیز در چرخه خدمت رسانی به مردم قرار خواهد گرفت.

ایدنی افزود: همچنین مبلغ اعتبار طرح های توسعه دانشکده داروسازی و دندانبزشکی نیز از طرف دانشگاه مصوب شده و کارهای مناقصه آن در حال انجام است.

رئیس دانشگاه در پایان گفت: در بیمارستان امام خمینی(ره) نیز اقدامات توسعه ای آن در حال انجام است و قرارداد احداث سالن آمفی تئاتر و مجتمع کلاسی آموزشی منعقد شده است.

لازم به ذکر است در این جلسه معاونین توسعه پژوهش و فناوری و فرهنگی-دانشجویی دانشگاه به ارائه پیشنهادات خود پرداختند و در خصوص موارد مطرح شده به بحث و گفتگو پرداختند.
:
:
:
آخرین اخبار