تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۳۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل قطعی آب روستای شهرویی بهبهان حل شد
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهبهان گفت: بحران آب شرب بوجود آمده در روستای شهرویی شهرستان بهبهان مهار شد
خوزنیوز: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهبهان گفت: بحران آب شرب بوجود آمده در روستای شهرویی شهرستان بهبهان مهار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ حسین عابدنژاد گفت: آب روستای شهرویی از طریق 3 حلقه چاه تامین می شد که بر اثر خشکسالی های شدید اخیر بطور کلی چاه ها از مدار آبرسانی خارج و آب روستا قطع شد.

عابدنژاد ادامه داد: پس از بروز این مشکل بازیابی و احیای چاه های خشک شده در دست اقدام قرار گرفت و با نصب و راه اندازی دو دستگاه الکتروپمپ شناور و پیش بینی تمهیدات کارشناسی تنها موفق به راه اندازی مجدد یک حلقه چاه به طور محدود شدیم که پاسخگوی نیاز روستاییان نبود.

وی گفت: به دلیل قطعی و کمبود آب روستا تعداد 448 سرویس  آبرسانی با تانکر سیار در مدت2ماه انجام شد.

مدیر امور آبفاروستایی بهبهان اظهار کرد: همچنین به دلیل تسهیل در عملیات آبرسانی سیار برای بهسازی جاده دسترسی مخزن ذخیره آب روستا با امور راه و شهرسازی شهرستان هماهنگی های لازم انجام و نسبت به این مهم اقدام شد.

وی افزود: هماهنگی با فرماندهی پدافند هوایی برای در اختیار قرار دادن یک دستگاه تانکر سیار و اداره آب و فاضلاب شهری برای آبگیری از پایانه تامین آب سیار پالایشگاه بیدبلند 2 از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت بوده است.

عابدنژاد همچنین از در اختیار قرار گرفتن موقت یک حلقه چاه آبفای شهری شهرستان بهبهان برای تامین آب شرب روستایی شهرویی خبر داد و گفت: این حلقه چاه با همکاری بسیار خوب و قابل تقدیر آبفا شهری و فرماندهی تیپ تکاور امام حسن مجتبی (ع) توسط امور آبفار بهبهان تجهیز شد.

مدیر امور آبفاروستایی بهبهان افزود: تعمیر، نصب، سرویس و راه اندازی یک دستگاه ترانسفورماتور 125 کیلووات، برقراری مجدد اشتراک برق، ساخت، نصب و راه اندازی یک دستگاه تابلو برق 55 کیلووات مجهز به بانک خازن اتوماتیک و لوله گذاری، نصب و راه اندازی یک دستگاه الکتروپمپ شناور 22 کیلووات طی دو مرحله اقداماتی است که برای تجهیز کامل چاه توسط این امور انجام شده است.

عابدنژاد ضمن تقدیر از همکاری های دلسوزانه کلیه ادارات و نهادهای شهرستان بهبهان برای رفع موقت مشکل آب روستای شهرویی از لزوم احداث 2 حلقه چاه جدید برای تامین آب شرب دائم این روستا خبر داد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ابراز کرد: رفع این بحران با هماهنگی سایر ادارات آبفاروستایی شهرستان های استان در خصوص تامین امکانات مورد نیاز صورت گرفت که منجر به 3500 میلیون ریال صرفه جویی در حفر و تجهیز یک حلقه چاه و 1450 میلیون ریال صرفه جویی در رابطه با خرید و اجرای خطوط انتقال شد.

روستای شهرویی یکی از مهمترین مراکز تولید محصولات کشاورزی و دامداری است که در حال حاضر جمعیتی بیش از 3 هزار و 500 نفر را تحت پوشش خود دارد.
:
:
:
آخرین اخبار