تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۲۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقال آب خوزستان اجرای طرح 550 هزارهکتاری را به مخاطره می‌اندازد
آبی که از سرچشمه‌ها می‌آید، وارد سه استان خوزستان، لرستان و ایلام می‌شود و اگر همین آب به استان‌های دیگر هم انتقال داده شود، برای این سه استان حجم ناچیزی آب باقی می‌ماند که پاسخگوی نیازهایشان نیست
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در انتقال آب شرب به استان‌های دیگر به دلیل اینکه میزان آن زیاد نیست، مخالفتی نمی‌کنیم اما اگر این انتقال‌ها برای مصارف کشاورزی ادامه داشته باشد، به شدت به مشکل برخواهیم خورد و قادر نخواهیم بود پروژه 550 هزار هکتاری را به انجام برسانیم.

عبدالکریم بهنیا اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده 550 هزار هکتار زمین زراعی در استان‌های خوزستان و ایلام زیر کشت ‌رود، برای تامین آب این اراضی به شدت به مشکل برخواهیم خورد.

وی افزود: آبی که از سرچشمه‌ها می‌آید، وارد سه استان خوزستان، لرستان و ایلام می‌شود و اگر همین آب به استان‌های دیگر هم انتقال داده شود، برای این سه استان حجم ناچیزی آب باقی می‌ماند که پاسخگوی نیازهایشان نیست.

بهنیا با بیان اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، خاطرنشان کرد: استان خوزستان دارای اراضی قابل کشت بسیار زیادی است و لزومی ندارد آب این استان برای مصارف کشاورزی به استان‌های دیگر انتقال داده شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
1
درود بر شما
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
1
سلام....
امیدوارم که مسئولین پیگیر این ماجرا باشن و این تذکرات رو مورد توجه قرار بدن.
خلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
1
خوزستان تا بود در گیر جنگ بود بعد درگیر ویرانی قحطی بعد بیکاری و.............
الانم که دنبال منابع آبی اش هستن
مسولین خواهشا دقت کنید
باتشکر
:
:
:
آخرین اخبار