تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۰۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار خرمشهر:
سند چشم‌انداز شهر خرمشهر تدوین و عملیاتی می‌شود
شهرداری برای بهسازی بازار سیف و صفای خرمشهر برنامه‌های کوتاه‌مدتی دارد، اما این امر به دلیل مانع موجود در امر تملک برخی مغازه‌ها به تأخیر افتاده است
شهردار خرمشهر گفت: در راستای تحول و رفع مشکلات شهروندان، تدوین سند چشم‌انداز شهر خرمشهر را در دستور کار قرار دادیم که پس شناسایی و جمع‌بندی فرصت، آسیب و راهکارهای رفع آن‌ها، این سند نیز ارائه و عملیاتی می‌شود.

محمدعلی دوایی فر اظهار داشت: شهرداری برای بهسازی بازار سیف و صفای خرمشهر برنامه‌های کوتاه‌مدتی دارد، اما این امر به دلیل مانع موجود در امر تملک برخی مغازه‌ها به تأخیر افتاده است.

وی افزود: عرضه و خرید در این بازار جریان دارد و شهرداری تلاش می‌کند از طریق رایزنی با یکی از دستگاه‌های نیمه‌دولتی که متولی برخی املاک این دو بازار است مانع موجود در مسیر بهسازی را حل کند.

شهردار خرمشهر، بیان کرد: بدون تردید در صورت تملک این املاک برنامه‌های کوتاه‌مدتی برای بهسازی و بلندمدتی را برای احیای این دو بازار با قدمت خرمشهر در دستور کار می‌گذاریم، البته یک مشاور برای این طرح مشخص‌شده و کار خود را آغاز کرده است.

وی گفت: بازار سیف و صفا به لحاظ موقعیت جغرافیایی از ویژگی گردشگری بسیار خوبی برخوردار است، مطمئناً اگر قدمت تاریخی آن نبود برای احداث یک بازار بزرگ و مدرن در آن برنامه‌ریزی می‌کردیم اما سعی داریم فضای موجود را به وضع سابق بازگردانیم.

دوایی فر با اشاره به اینکه این دو بازار درگذشته محل انبار و عمده‌فروشی کالاهای ته لنجی بوده، عنوان کرد: تبدیل وضعیت عرضه کالا در بازارهای سیف و صفا از دست‌فروشی به عمده‌فروشی کالاهای ته لنجی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری است که با کمک منطقه آزاد اروند محقق می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش خبرنگار که برای دفع آب‌های سطحی ناشی بارندگی در خیابان‌های خرمشهر چه برنامه‌ریزی صورت گرفته است، اظهار داشت: برای دفع آب‌های سطحی پروژه‌های کوتاه‌مدت پاسخگو نیست و این‌ یک واقعیت است، شبکه دفع آب‌های سطحی با فاضلاب یکی است در حالی‌ که طراحی شبکه دفع آب‌های سطحی به یک برنامه‌ریزی و تحول گسترده نیاز دارد.

شهردار خرمشهر افزود: هزینه‌های این طرح بالا است که نیاز به یک حرکت تعاملی دارد، متأسفانه شبکه فاضلاب هم در خرمشهر کامل نیست اگر کامل بود می‌توانستیم بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.

وی بیان کرد: در وضعیت کنونی برنامه‌های موضعی و کوتاه‌مدت مشکلات شهروندان را متحول نمی‌کند، در این راستا تدوین سند چشم‌انداز شهر خرمشهر را در دستور کار قراردادیم که پس شناسایی و جمع‌بندی فرصت، آسیب و راهکارهای رفع آن‌ها این سند نیز ارائه می‌شود.

دوایی فر گفت: تدوین این سند یک حرکت تئوری است و باید همت خود را برای عملیاتی کردن آن بگذاریم، تلاش می‌کنیم در مدت‌زمان اندک باقی‌مانده تا پایان سال این سند را تدوین و عملیاتی کنیم تا بتوانیم از ظرفیت گردشگری مهمانان نوروزی، جلب رضایت آنان درنتیجه افزایش مهمانان و رونق اقتصادی منطقه را شاهد باشیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار