تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۸۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گره بیکاری زادگاه نفت باز می‌شود؟
مهمترین دغدغه مردم شهرستان بحث اشتغال است که برای حل مشکل بیکاری باید اقدامات جدی انجام بگیرد
فرماندار مسجدسلیمان گفت: مهمترین دغدغه مردم شهرستان بحث اشتغال است که برای حل مشکل بیکاری باید اقدامات جدی انجام بگیرد.

علیرضا گوروئی اظهار کرد: بحث اشتغال اولویت اول در حل مشکلات مردم شهرستان است که اقداماتی نیز در این خصوص در حال انجام است و باید به‌صورت جدی پیگیری شود تا هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

وی افزود: احداث کارخانه پتروشیمی و آلومینیوم در مسجدسلیمان تا حدودی زیادی به حل مشکل بیکاری این شهرستان کمک می‌کند اما باید به دنبال راهکارهای دیگر نیز برای حل این مشکل باشیم.

گوروئی تصریح کرد: روند احداث این دو کارخانه با شتاب مطلوبی در حال انجام است و امیدواریم تا 6 ماه آینده کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان به بهره‌برداری برسد تا بخشی از مشکلات بیکاری شهرستان مرتفع شود.

وی با اشاره به نرخ بیکاری 43.5 درصدی این شهرستان عنوان کرد: بحث اشتغال خرد را نیز از طریق صندوق کارآفرینی پیگیری می‌کنیم تا کمکی به مساله بیکاری شهرستان شود.

گوروئی ادامه داد: با نهایی کردن نقشه گردشگری شهرستان به دنبال ایجاد اشتغال از مسیر گردشگری نیز هستیم و یک برنامه عملیاتی تعریف‌شده در این زمینه را عید امسال آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: مشکلات آب و فاضلاب شهرستان نیز همچنان گریبان‌گیر مردم است که در این زمینه نیز باید به سرعت تلاش‌هایی انجام شود؛ پیگیری‌ها و جلساتی در این زمینه انجام شده تا هر چه سریعتر شاهد حل این مشکلات باشیم اما این پروژه‌ها زمان‌بر و نیاز به اعتبارات دارد که باید برای تامین اعتبار آن‌ها تلاش شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار