تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۱۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره بهزیستی خرمشهر:
برگزاری دوره آموزش پیشگیری از انفجار مین در خرمشهر
با توجه به آلوده بودن برخی نقاط شهرستان خرمشهر به مین و مواد منفجره بازمانده از جنگ تحمیلی اداره بهزیستی با همکاری آموزش‌وپرورش در راستای پیشگیری از انفجار مین برای مدیران مدارس دوره آموزشی برگزار کرد
رئیس اداره بهزیستی خرمشهر گفت: با توجه به آلوده بودن برخی نقاط شهرستان خرمشهر به مین و مواد منفجره بازمانده از جنگ تحمیلی اداره بهزیستی با همکاری آموزش‌وپرورش در راستای پیشگیری از انفجار مین برای مدیران مدارس دوره آموزشی برگزار کرد.

علی فرحانی اظهار داشت: در واقع هدف از برگزاری این دوره آموزشی ارتقاء شناخت مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان در پیشگیری از انفجار مین‌های بازمانده از جنگ تحمیلی است که تأثیر قابل قبولی در کاهش آمار معلولیت‌های ناشی از انفجار مین دارد.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر بیان کرد: با اینکه مین‌زدایی و پاک‌سازی در شهرستان خرمشهر صورت گرفته ولی متأسفانه سالانه شاهد انفجار مین و مواد منفجره بازمانده از جنگ است.

وی گفت: مدیران مدارس به‌نوعی در این دوره با انواع مین به لحاظ ظاهری و فنی آشنایی پیدا می‌کنند، دوره‌های پیشگیری از انفجار مین به‌صورت سالانه و دائمی برای دانش آموزان و معلمان به‌ویژه ساکنان روستاهای اطراف خرمشهر برگزار می‌شود.

فرحانی عنوان کرد: ورود هلال‌احمر و آموزش‌وپرورش خرمشهر به موضوع آموزش پیشگیری از انفجار مین تأثیر مناسبی در کاهش آمار معلولیت‌های ناشی از انفجار مین داشته که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه بروشورهای متعددی به زبان‌های عربی و فارسی در روستاهای اطراف خرمشهر توزیع شد، افزود: سعی کردیم اقشار مختلف جامعه به‌ویژه خردسالان و نوجوانان را با استفاده از عناوین آموزشی در بازی‌های فکری، پیاده‌روی‌های خانوادگی و ارائه هدایا با خطرات مین و نحوه برخورد با مواد منفجره آشنا کنیم.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر، گفت: سپاه پاسداران به‌ویژه مرکز مین‌زدایی کشور همگام با اداره بهزیستی گام‌های مهمی در راستای آموزش همگانی پیشگیری از انفجار مین داشتند.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار