تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۷۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار شهر چمران:
بازار آشفته شهر چمران ساماندهی می‌شود
بازار آشفته شهر چمران ساماندهی خواهد شد و رسانه‌ها باید به اجرای این طرح کمک کنند
شهردار شهر چمران گفت: بازار آشفته شهر چمران ساماندهی خواهد شد و رسانه‌ها باید به اجرای این طرح کمک کنند.

ابراهیم بریحی‌نژاد در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مسیری را که برای توسعه و آبادانی شهر چمران پیش‌رو داریم بدون کمک رسانه‌ها طی نخواهد شد.

وی افزود: باید با هم‌فکری اصحاب رسانه راهکاری اساسی برای برون‌رفت از مشکلات شهر چمران اندیشیده و به کار بسته شود.

شهردار شهر چمران یکی از مشکلات اساسی این شهر را وضعیت بازار آن دانست و گفت: بازار شهر چمران وضعیت بسیار نامناسب و نامطلوبی دارد و هر چند در دوره‌های گذشته و سال‌های پیش تلاش‌های زیاد اما نافرجامی توسط شورای شهر و شهرداری صورت گرفته اما نتیجه لازم حاصل نشده است.

بریحی‌نژاد تصریح کرد: در این مسئله نیازمند کمک رسانه‌ها هستیم و خبرنگاران باید با تبیین موضوع برای شهروندان و بازاریان، افکار عمومی را متوجه اهمیت موضوع و پذیرش محسنات این طرح کنند.

وی ادامه داد: در برهه کنونی اعضای شورای شهر و مدیریت شهرداری در مسئله ساماندهی بازار یک کلام و متفق‌القول شده‌اند و شاید در جزئیات طرح آن اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما بدون تردید این اختلاف نظرها با هم‌فکری قابل رفع است.

شهردار شهر چمران خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم نیز برای ساماندهی بازار این شهر فراهم و محوطه شهرداری برای احداث بازار آماده شده است.

بریحی‌نژاد افزود: برای فراهم‌سازی محوطه شهرداری و در گام نخست برای جلوگیری در روند خدمت‌رسانی و امور اداری روند انتقال کارگاه عمران، تأسیسات، انبار و بخشی از موتوری شهرداری به مکان دیگر اقدام کردیم و محوطه شهرداری هم‌اکنون برای اجرای هر طرحی که مورد تصویب قرار بگیرد آماده است.

وی در ادامه به مشکلات طرح انتقال بازار این شهر اشاره کرد و گفت: در انتقال بازار با دو چالش عمده مواجه هستیم، نخست اینکه در این مسیر ممکن است نگاه منفعت‌طلبانه رو در روی منافع عمومی قرار بگیرد، چرا که نگاه بازار بر منفعت و سود 100 درصدی است و در این میان ممکن است مطالب و خواسته‌های غیرمنطقی مطرح شود.

شهردار شهر چمران به چالش و مشکل دوم این طرح اشاره کرد و گفت: مشکل دیگر محل تعریف شده برای بازار مواد پروتئینی است، اعتقاد بنده بر این است که بازار عرضه گوشت و مرغ و آبزیان باید به بیرون شهر انتقال داده شود، چرا که وجود این بازار در مرکز شهر می‌تواند مشکلات زیست‌محیطی فراوانی ایجاد کند.

بریحی‌نژاد در پایان متذکر شد: رسانه‌ها باید به این مسئله کمک کنند و با تبیین معایب و محسنات این طرح برای افکار عمومی ما را در اجرای پروژه ساماندهی بازار یاری‌رسان باشند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شهر چمران
:
:
:
آخرین اخبار