تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۷۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جهانگرد تایوانی:
مرکز اطلاع‌رسانی جهانگردان در شوشتر راه‌اندازی شود
صنعت توریسم بهترین صنعت در دنیا است که شوشتر می‌تواند به خوبی از این صنعت استفاده کند زیرا می‌تواند برای مردم شوشتر ایجاد اشتغال کند و بسیار هم سودآور باشد
جهانگرد تایوانی گفت: مردم شوشتر با داشتن این آثار تاریخی خیلی خوشبخت هستید.

آقای وی چیا وی اظهار داشت: مرکز اطلاع‌رسانی جهانگردان باید در شوشتر راه‌اندازی شود.

وی معتقد است که صنعت توریسم بهترین صنعت در دنیا است که شوشتر می‌تواند به خوبی از این صنعت استفاده کند زیرا می‌تواند برای مردم شوشتر ایجاد اشتغال کند و بسیار هم سودآور باشد.

متن کامل مصاحبه این جهانگرد دانشجو را می‌خوانید:

۱- تاکنون به چند کشور مسافرت کرده‌اید؟

به ۱۰ کشور تاکنون مسافرت کرده‌ام.

۲- به کدامیک از شهرهای ایران رفته‌اید؟

فعلا به چهار شهر ایران مسافرت داشته‌ام ولی بعد از اتمام سفرم در شوشتر به شیراز، اصفهان، یزد و قزوین خواهم رفت.

۳- نظر شما در مورد شهر جهانی شوشتر چیست؟

به نظر من شوشتر شهری است که به وسیله آب احاطه شده است و همه نوع امکانات طبیعی و تاریخی را دارد. موسیقی شوشتر را دوست دارم. ساختمان‌ها و چهره شوشتر به نظرم به رنگ زرد می‌رسد و من نام این شهر را "شهر زرد" گذاشته‌ام.

۴- نظر شما در مورد مردم شوشتر چیست؟

مردم شوشتر خوش برخورد هستند و توریست‌ها و جهانگردان را دوست دارند.

۵- چه صحبتی با مردم شوشتر دارید؟

شوشتر خیلی برای توریست‌ها خوب است زیرا آثار تاریخی دارد که در دنیا وجود ندارد و به نظر من شما مردم شوشتر خیلی خوشبخت هستید که این آثار تاریخی را در شهر خود دارید. ولی تعجب می‌کنم با این همه آثار تاریخی زیبا و بزرگ چرا جهانگرد به شوشتر کم مسافرت می‌کند. یکی از بهترین صنعت‌ها در دنیا صنعت توریسم است که نه آلودگی دارد نه برای محیط زیست مضر است و نه مصرفی است. فقط باید زیرساخت‌ها در شوشتر مهیا شوند. توریسم صنعتی است که فقط یک بار نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و پس از آن شاهد تاثیر سرمایه‌گذاری در صنعت توریست خواهید بود. برای مثال من عکسی زیبا از شوشتر گرفته‌ام که این عکس را حداقل هزار نفر در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های مجازی مانند واتس آپ مشاهده خواهند کرد و برای دیگران به اشتراک خواهند گذاشت و خواهند گفت که این جا شوشتر است.

۶- چه صحبتی با مسؤولان شوشتر دارید؟

اولین مورد مهم که باید در اولویت کار مسؤولان شوشتر باشد جذب توریست و جهانگرد است. اتوبوس‌های گردشگری را باید در شوشتر راه‌اندازی کنید زیرا مسیرهای آثار تاریخی شوشتر برای توریست‌ها و جهانگردان نامشخص است. باید این نکته را هم بگویم که مثلا در میدان‌های اصلی و مکان‌های توریستی کشور چین و تایوان اینترنت رایگان راه‌اندازی کرده‌اند تا توریست‌ها و جهانگردان اطلاعات لازم خود را با استفاده از اینترنت پیدا کنند. پس مسؤولان شوشتر هم می‌توانند در خیابان‌ها و میدان ‌های اصلی و آثار تاریخی شهر جهانی شوشتر اینترنت رایگان راه‌اندازی کنند. این کار هم به سود توریسم و هم به سود شوشتر است.

۷- اگر بخواهید مردم شوشتر را با فرهنگ مردم تایوان آشنا کنید چه می‌گویید؟

مردم تایوان مانند مردم ایران برنج زیاد مصرف می‌کنند. مردم تایوان چای سبز مصرف می‌کنند. ارتباطات بیشتر مردم تایوان با استفاده از اینترنت است. مردم تایوان مانند مردم ایران خونگرم هستند. مثلا اگر کسی در تایوان بر روی زمین بیفتد مردم به او کمک می‌کنند و در ایران هم این گونه است. تایوان سومین کشور امن در آسیا است.

۸- به نظر شما شوشتر چه مشکلاتی دارد که باید برطرف شود؟

در شوشتر مکانی برای اطلاع‌رسانی وجود ندارد و باید مرکز اطلاع‌رسانی توریست‌ها و جهانگردان در شوشتر راه‌اندازی شود. در این مرکز اطلاع‌رسانی باید برای توریست‌ها و جهانگردان مشخص کنند اتوبوس و قطار برای چه شهرهایی وجود دارد؟ همچنین سایر اطلاعاتی که جهانگردان نیاز دارند باید در این مرکز اطلاع‌رسانی در دسترس باشد.

۹- نظر شما در مورد این مصاحبه چیست ؟

این که در شوشتر خبرنگاری وجود دارد تا مزایا و نواقص را از نگاه جهانگردان منتشر کند خیلی خوب است. مردم و مسؤولان شوشتر می‌توانند مصاحبه با جهانگردان را بخوانند و نواقص شهر جهانی شوشتر را برطرف کنند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: شوشتر
:
:
:
آخرین اخبار