تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۸۶۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی شوشتر:
خرید 7 هزار تن ذرت شوشتر به بورس واگذار شد
رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از واگذاری خرید 7 هزار تن ذرت مزارع این شهرستان به بورس برای نخستین‌بار خبر داد
رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از واگذاری خرید 7 هزار تن ذرت مزارع این شهرستان به بورس برای نخستین‌بار خبر داد.

منوچهر رحیمی امروز اظهار کرد: کشت ذرت در شوشتر درمقطع زمانی کنونی 3 هزار و 100 هکتار سطح زیرکشت اراضی شوشتر است که از این مقدار 500 هکتار علوفه و بیش از 2 هزار و 500 هکتار به صورت دانه‌ای برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال خرید تضمینی ذرت با قیمت 960 تومان از کشاورزان صورت می‌گیرد، افزود: با تدابیری که وزارت جهاد کشاورزی اتخاذ کرده، امسال دست واسطه‌ها از زمان برداشت محصول تا واریز وجه کوتاه شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر تصریح کرد: سازمان بورس جمهوری اسلامی ایران، ذرت خوزستان را به صورت پایلوت خریداری می‌کند که این مهم باعث شده دست دلالان از معاملات کوتاه و کشاورزان به صورت مستقیم با بورس نسبت به خرید و فروش در ارتباط باشند.

رحیمی، به انبارهای ذرت در شوشتر اشاره کرد و گفت: رسما برای نخستین سال 7 هزار تن ذرت دانه‌ای شوشتر در اختیار سازمان بورس قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: روال کار به این صورت بوده که از مزرعه تا خشک کن ذرت به عهده کشاورز است و 72 ساعت پس از تحویل ذرت طبق بخشنامه باید وجه از طریق بانک عامل به حساب کشاورز واریز شود.

وی در رابطه با سیل اخیر در این شهرستان گفت: 120 میلیارد ریال آسیب به مزارع زیر سطح کشت وارد و به ترتیب مزارع برنج، ماش، لوبیا و ذرت عمده آسیب را دیدند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شوشتر
:
:
:
آخرین اخبار