تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۰۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان اعلام کرد:
برخورد قاطع با فروش مواد غذایی غیرمجاز در مدارس
مدارسی که خواهان داشتن بوفه هستند، باید در سامانه وزارت آموزش و پرورش نام‌نویسی و از سازمان دانش ­آموزی کشور مجوز فعالیت اخذ کنند
رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان با بیان این­که بیش از هزار بوفه در مدارس استان تحت نظارت قرار گرفته‌اند، گفت: با مدیران مدارسی که در آن­ها مواد غذایی غیرمجاز ارایه ‌شود، برخورد قاطع می‌شود.

علیرضا مسرور با بیان این­که از مجموع بیش از هشت هزار آموزشگاه استان، چهار هزار مدرسه شرایط داشتن بوفه ساماندهی‌شده تحت‌نظارت سازمان دانش ­آموزی را دارند، اظهار کرد: تاکنون هزار و 30 بوفه در مدارس استان ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: مدارسی که خواهان داشتن بوفه هستند، باید در سامانه وزارت آموزش و پرورش نام‌نویسی و از سازمان دانش ­آموزی کشور مجوز فعالیت اخذ کنند. شرایط هر مدرسه توسط سازمان دانش‌آموزی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید، مجوز فعالیت صادر می­شود.

رییس سازمان دانش­ آموزی خوزستان با اشاره به این‌که آموزش بوفه­ داران در دستور کار ساماندهی بوفه­ های مدارس است، گفت: تاکنون 2 دوره آموزشی برای بوفه‌داران مدارس استان برگزار شده است و در هفته آینده نیز 2 دوره دیگر برگزار خواهد شد.

مسرور تصریح کرد: بوفه­ داران مدارس در این دوره ­های آموزشی آموزش­های فنی و بهداشتی را فرا می‌گیرند؛ همچنین فروشندگان بوفه­ های مدارس حتمأ باید کارت بهداشت داشته باشند.

وی در خصوص شرایط اعطای مجوز به بوفه­ های مدارس، بیان کرد: شرایط بوفه متناسب با شرایط هر مدرسه لحاظ شده است؛ در فرم اعطای مجوز شاخص­ های بسیاری در نظر گرفته شده است اما مهم‌ترین نکته این است که بوفه مدرسه باید از سلامت بهداشتی کامل برخوردار باشد.

رییس سازمان دانش­ آموزی خوزستان عنوان کرد: طبق آیین‌نامه ساماندهی بوفه­ های مدارس، به بوفه­ هایی که شرایط عرضه غذای گرم را ندارند، اجازه ارایه این نوع غذاها داده نمی‌شود؛ همچنین در این خصوص کتابچه‌ای از بایدها و نبایدهای بوفه‌های مدارس تدوین شده که بوفه‌داران ملزم به رعایت آن هستند.

مسرور با اشاره به ممنوعیت فروش برخی مواد غذایی در بوفه­ های مدارس، گفت: بوفه ­های مدارس اجازه ندارند مواد غذایی مانند چیپس، پفک و ... که مورد تأیید وزارت بهداشت نیست، را ارایه کنند و به همین دلیل از عرضه آن‌ها در بوفه‌های مدارس به‌شدت جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بازرسان سازمان دانش­ آموزی به‌طور مرتب از مدارس استان بازدید و گزارش‌های خود را از وضعیت عرضه مواد غذایی در مدارس اعلام می­کنند، بوفه­ هایی که این مواد غذایی را ارایه کنند، پلمب خواهند شد و با مدیر آن مدرسه نیز برخورد قاطع می شود.

رییس سازمان دانش­ آموزی خوزستان اظهار کرد: بوفه ­های تحت نظارت سازمان دانش آموزی، در شبکه توزیع قرار می­گیرند و مواد غذایی با کیفیت بالا و استاندارد بدون دریافت هزینه­ ای در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: مدارس خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار