تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر تاکید کرد:
لزوم ساماندهی هیئت‌های عزاداری شوشتر در قالب تکیه‌
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر بر لزوم ساماندهی هیئت‌های عزاداری شهرستان در قالب تکیه‌ها تاکید کرد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر بر لزوم ساماندهی هیئت‌های عزاداری شهرستان در قالب تکیه‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سعید علیپور در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی امروز اظهار کرد: باید هیئت‌های مذهبی شهرستان در قالب تکیه‌ها در مساجد ساماندهی شوند و با تشکیل تکیه به عزاداری بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه متولیان فرهنگی باید برنامه‌ریزی مناسب را در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آئین‌های عزاداری ماه محرم داشته باشند، عنوان کرد: متولیان فرهنگی باید بکوشند در این ماه فرهنگ عاشورایی را برای همیشه در جامعه نهادینه کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر تصریح کرد: اگر فرهنگ عاشورایی در جامعه حاکم شود، دیگر در هیچ جای جهان شاهد جنایات انسانی نخواهیم بود.

علیپور با اشاره به دسیسه‌ها و هجمه‌های مختلف دشمنان در ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان و مذاهب مختلف خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی و برنامه‌های عزاداری ایام محرم باید کانون وحدت آفرینی و ایجاد همدلی و همزبانی بین مسلمانان باشد.

این مسئول، قیام ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را بزرگترین رسانه مسلمانان به‌ویژه شیعیان جهان دانست و تأکید کرد: عبرت‌های عاشورایی مورد تأکید مقام معظم رهبری را نیز باید به صورت جدی و با مباحث روز جامعه تبیین و بیان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر، کاهش اثرگذاری عزاداری حسینی را یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام ناب برشمرد و افزود: دشمنان با برنامه‌ریزی و صرف هزینه‌های زیاد، در پی انحراف این مجالس هستند و قصد دارند فرهنگ شهادت طلبی را سست کنند، بنابراین باید هوشیار و مراقب باشیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شوشتر
:
:
:
آخرین اخبار